معرفی بهترین لپ تاپ های 2021

معرفی بهترین لپ تاپ های 2021

اگر قصد خرید لپ‌تاپ جدید را دارید، در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۱ برای استفاده‌های مختلف آشنا کنیم. در این لیست محصولات مختلف بازار ایران و جهان را ارزیابی کرده و گزینه‌هایی برای تمام بودجه‌ها و کاربردها در نظر گرفته‌ایم.

برای انتخاب این لپ‌تاپ‌ها سعی کرده‌ایم تا تمام برندها را پوشش دهیم اما از آنجا که تنوع این بازار فوق‌العاده زیاد است، احتمالاً بعضی از مدل‌ها را در این لیست محدود نمی‌بینید. طی هفته‌های آینده بهترین لپ‌تاپ‌ها برای استفاده‌های مختلف اعم از گیمینگ، برنامه‌نویسی، کارهای گرافیکی و کاربری عمومی را معرفی خواهیم کرد. بنابراین بلاگ رستا را دنبال کنید تا بتوانید خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید.

۱. اپل مک‌بوک ایر M1

- پردازنده اصلی: اپل M1

- پردازشگر گرافیکی: مجتمع ۷ یا ۸ هسته‌ای

- حافظه رم: ۸ یا ۱۶ گیگابایت

- حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت

- نمایشگر: ۱۳.۳ اینچی IPS با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل

- وزن: ۱.۲۹ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۲۷ میلیون تومان برای مدل پایه

اپل مک بوک ایر

از این‌که لیست ما با مک‌بوک ایر M1 شروع می‌شود تعجب نکنید. اپل با معرفی چیپ M1 برای لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو نه‌تنها یکی از بهترین محصولات تاریخ خودش، بلکه یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های جهان را معرفی کرد که تقریباً هیچ کم و کسری ندارد. اگر به ویندوز دل‌بستگی خاصی ندارید و می‌توانید با مک کنار بیایید، در خریدن این لپ‌تاپ شک نکنید.

نمایشگر بسیار باکیفیت، قدرت سخت‌افزاری عالی و شارژدهی فوق‌العاده سه ویژگی مهم مک‌بوک ایر M1 هستند که این دستگاه را در بازار کنونی بی‌رقیب می‌کنند. به عبارت دیگر با این قیمت نمی‌توانید اولترابوکی در بازار پیدا کنید که چنین ترکیب متوازنی از قدرت سخت‌افزاری و شارژدهی را برایتان فراهم کند. نکته جالب این‌که مک‌بوک ایر M1 فن ندارد و کاملاً بی‌صدا کار می‌کند.

البته توجه داشته باشید که این دستگاه در میان لپ تاپ های اپل برای استفاده عمومی و نیمه‌حرفه‌ای مناسب است و برای گیمینگ یا کارهای گرافیکی سنگین ساخته نشده است. نکته مهم دیگر این است که مک‌بوک پرو M1 به‌جز تاچ‌بار و فن، تفاوت خاصی با مک‌بوک ایر M1 ندارد و پیشنهاد نمی‌کنیم که با پرداخت مبلغ اضافه، مدل پرو را بخرید.

۲. مایکروسافت سرفس لپ‌تاپ ۴

- پردازنده اصلی: نسل یازدهم اینتل Core i5/i7

- پردازشگر گرافیکی: مجتمع اینتل Iris Xe

- حافظه رم: ۸ تا ۳۲ گیگابایت

- حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت

- نمایشگر: ۱۳.۵ اینچی لمسی با رزولوشن ۱۵۰۴ در ۲۲۲۵۶ پیکسل

- وزن: ۱.۲۷ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۳۹ میلیون تومان برای مدل پایه

مایکروسافت سرفس لپ‌تاپ

مایکروسافت به‌عنوان یکی از رقبای اصلی اپل هم بیکار ننشسته و جدیدترین لپ‌تاپ خود یعنی سرفیس لپ‌تاپ ۴ را معرفی کرده است. این دستگاه زیبا و چشم‌نواز برای طرفداران ویندوز و مایکروسافت طراحی شده و یکی از خاص‌ترین اولترابوک‌های بازار محسوب می‌شود. طراحی و کیفیت ساخت این لپ‌تاپ بی‌نظیر است و نمایشگر لمسی پیکسل‌سنس هم رقیبی پیش روی خودش نمی‌بیند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب سرفس لپ‌تاپ ۴ در میان لپ تاپ های مایکروسافت کیبورد فوق‌العاده حرفه‌ای آن است که تایپ‌کردن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. سخت‌افزار کاملاً به‌روز دستگاه یعنی پردازنده نسل یازدهم اینتل هم جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد. شارژدهی باتری سرفیس لپ‌تاپ ۴ هم حدود ۱۵ ساعت برآورد شده که می‌تواند شما را تا ۲ روز از شارژ دستگاه بی‌نیاز کند.

البته این دستگاه از کمبود درگاه‌های ارتباطی رنج می‌برد و برای فعالیت‌های حرفه‌ای که به پردازشگر گرافیکی قدرتمند نیاز دارند، مناسب نیست. با این حال اگر دنبال خاص‌ترین اولترابوک بازار با لوگوی مایکروسافت و سیستم‌عامل ویندوز هستید، سرفیس لپ‌تاپ ۴ بهترین گزینه برای شماست.

۳. دل XPS 13

- پردازشگر اصلی: نسل یازدهم اینتل Core i3/i5/i7

- پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe یا اینتل UHD

- حافظه رم: ۸ تا ۳۲ گیگابایت

- حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت

- نمایشگر: ۱۳.۴ اینچی IPS یا OLED با رزولوشن فول اچ‌دی یا UHD

- وزن: ۱.۲ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۹۰۰ دلار برای مدل پایه

دل XPS 13

از اپل و مایکروسافت که بگذریم، شرکت دل معمولاً زیباترین لپ‌تاپ‌های دنیا را تولید می‌کند. سری XPS یکی از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیاست که در سه مدل ۱۳ و ۱۵ و ۱۷ اینچی و به‌شکل هیبریدی یا معمولی عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ پیکربندی‌های سخت‌افزاری متنوعی دارد اما مدل ۱۳ اینچی ۲۰۲۱ آن با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل ترکیب ارزشمندی از زیبایی و قدرت را در اختیار شما می‌گذارد.

از ویژگی‌های شاخص این دستگاه می‌توان به نمایشگری با حاشیه بسیار کم و روشنایی عالی ۵۰۰ نیتی اشاره کرد که شما را برای خرید لپ تاپ دل ترغیب می کند. البته باید توجه داشته باشید که مدل ۲۰۲۱ این لپ‌تاپ فقط دو درگاه تاندربولت ۴ دارد و ممکن است برای اتصال لوازم جانبی مختلف با مشکل مواجه شوید.

این لپ‌تاپ هنوز وارد بازار ایران نشده اما مدل سال گذشته با پردازنده نسل دهم اینتل Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر UHD هم‌اکنون به قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود مدل پایه لپ‌تاپ دل XPS 13 سری ۲۰۲۱ قیمتی رقابتی در حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

۴. اچ‌پی اسپکتر X360 13t

- پردازنده اصلی: نسل یازدهم اینتل Core i5/i7

- پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris XE

- حافظه رم: ۸ یا ۱۶ گیگابایت

- حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت

- نمایشگر: ۱۳.۳ اینچی IPS یا OLED با رزولوشن فول اچ‌دی یا UHD

- وزن: ۱.۲۷ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۴۰ میلیون تومان برای مدل i7/8GB/1TB

اچ‌پی اسپکتر

اچ‌پی با معرفی لپ‌تاپ‌های سری اسپکتر X360 به دیگر شرکت‌ها نشان داد که لپ‌تاپ هیبریدی را چگونه باید بسازند. این لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر با نمایشگر لمسی به‌قدری زیبا و خاص است که نگاه‌ها را به خودش خیره می‌کند.

زیر این ظاهر زیبا پردازنده نسل یازدهم اینتل جا خوش کرده که به‌راحتی از عهده اجرای هر کاری -به‌جز بازی‌های سنگین- برمی‌آید و از اینرو خرید لپ تاپ دل را به شما توصیه می کنیم. لپ‌تاپ‌های هیبریدی نمایشگر لمسی دارند و اچ‌پی اسپکتر X360 13t هم از این قاعده مستثنی نیست.

نمایشگر این دستگاه با پشتیبانی از قلم لمسی Tilt Pen اچ‌پی می‌تواند به بوم نقاشی و طراحی شما بدل گردد. از نقاط ضعف این دستگاه می‌توان به صدای زیاد فن و قیمت بالا اشاره کرد.

در حال حاضر مدل‌های مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 و یک ترابایت حافظه داخلی این دستگاه در بازار ایران حضور دارند که با ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم به‌ترتیب به قیمت حدود ۴۰ و ۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

۵. ایسر Swift 3

- پردازنده اصلی: ای‌ام‌دی رایزن ۵

- پردازشگر گرافیکی: ای‌ام‌دی رادئون

- حافظه رم: ۸ یا ۱۶ گیگابایت

- حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت

- نمایشگر: ۱۴ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی

- وزن ۱.۶ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۲۳ میلیون تومان برای مدل 8GB/512GB

ایسر Swift 3

ایسر را با لپ‌تاپ‌های باکیفیت اما خوش‌قیمت می‌شناسیم. برای خرید لپ تاپ ایسر اگر دنبال یک لپ‌تاپ زیبا و ظریف با سخت‌افزار مناسب برای استفاده عمومی هستید. سری سوئیفت ۳ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این سری با پردازنده‌های اینتل یا AMD تولید شده اما در حال حاضر فقط مدل دوم در بازار ایران حضور دارد. از ویژگی‌های مهم این دستگاه می‌توان به بدنه تمام فلزی، وزن بسیار کم، نمایشگر باکیفیت و درگاه‌های ارتباطی متنوع اشاره کرد.

ایسر سوئیفت ۳ با وجود اینکه یک اولترابوک باکیفیت است، قیمت بسیار خوبی دارد. البته این دستگاه هم برای گیمینگ یا پردازش‌های سنگین ساخته نشده و اسپیکرهای باکیفیتی ندارد، ضمن اینکه از نظر طراحی نیز کمی ساده است و چشم‌ها را به خود خیره  نمی‌کند.

۶. ایسوس TUF Dash F15

- پردازنده اصلی: نسل یازدهم اینتل Core i5/i7
- پردازشگر گرافیکی: انویدیا جی‌فورس سری ۳۰
- حافظه رم:  ۸ یا ۱۶ گیگابایت، قابل ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت
- حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت
- نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز
- وزن: ۲ کیلوگرم
- قیمت: حدود ۳۵ میلیون تومان برای مدل i7/16GB/512GB/RTX3060

ایسوس

کمی از دنیای اولترابوک‌ها فاصله بگیریم و به دنیای گیم قدم بگذاریم. سری لپ‌تاپ‌های گمینگ ایسوس TUF Dash به‌تازگی وارد بازار ایران شده‌اند و تنها محصولاتی هستند که به‌طور هم‌زمان از پردازنده قدرتمند نسل یازدهم اینتل از سری H و کارت گرافیک سری ۳۰ انویدیا بهره می‌برند.

با وجود سخت‌افزار به‌روز، خرید لپ تاپ ایسوس یک پیشنهاد ویژه برای شماست. این لپ‌تاپ‌ها قیمت بسیار خوبی هم دارند و به‌نوعی اقتصادی محسوب می‌شوند. تمام مدل‌هایی که در بازار ایران حضور دارند به پردازنده قدرتمند اینتل Core i7-11370H مجهز شده‌اند که برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها آماده است.

پایین‌ترین مدل لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 با ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD و کارت گرافیک جدید اما میان‌رده انویدیا جی‌فورس RTX 3060 حدود ۳۵ میلیون تومان و بالاترین مدل با ۱۶ گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه پرسرعت SSD و کارت گرافیک قدرتمند RTX 3070 نیز حدود ۴۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسند.

تنها نکات عجیب در مورد این لپ‌تاپ این است که وب‌کم ندارد و نور پس‌زمینه کیبورد آن نیز قابل تغییر نیست. با این حال اگر قصد خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید، گزینه‌ای بهتر و به‌روزتر از سری ایسوس TUF Dash F15 پیدا نخواهید کرد.

۷. مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو

- پردازنده اصلی: نسل دهم اینتل Core i5

- پردازشگر گرافیکی: اینتل UHD

- حافظه رم: ۴ یا ۸ یا ۱۶ گیگابایت

- حافظه داخلی: ۶۴ یا ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت

- نمایشگر: ۱۲.۴ اینچی لمسی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۱۵۳۶ پیکسل

- وزن: ۱.۱ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۱۷ میلیون تومان برای مدل 4GB/64GB

مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو

اگر دنبال یک لپ‌تاپ جمع‌وجور و سبک برای انجام کارهای عمومی و روزمره هستید و کیفیت ساخت و برند هم برایتان اهمیت دارد، مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو بهترین انتخاب برای شماست.

این لپ‌تاپ برای رفع نیازهای روزمره و عمومی نظیر وب‌گردی، گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کارهای ادارای ساخته شده و به گفته مایکروسافت با استفاده عمومی می‌تواند حدود ۱۳ ساعت شارژدهی داشته باشد. درگاه‌های ارتباطی سرفیس لپ‌تاپ گو به یک درگاه USB-A و یک درگاه USB-C محدود است.

نمایشگر لمسی بسیار باکیفیت، وزن بسیار کم و قیمت مناسب دستگاه را می‌توان از ویژگی‌های ارزشمند آن دانست. مدل پایه سرفیس لپ‌تاپ گو حدود ۱۷ میلیون تومان قیمت دارد و بالاترین مدل با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم به قیمت حدود ۲۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

۸. ایسوس ویووبوک S15

- پردازنده اصلی: نسل یازدهم اینتل Core i5/i7

- پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe یا انویدیا جی‌فورس MX350

- حافظه رم: ۸ یا ۱۶ گیگابایت

- حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت

- نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی

- وزن: ۱.۸ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۲۹ میلیون تومان برای مدل i7/16GB/512GB/MX350

ایسوس ویووبوک S15

سری ویووبوک ایسوس بین پرفروش‌ترین محصولات بازار ایران و جهان قرار می‌گیرند، چون تنوع سخت‌افزاری بسیار متنوعی دارند. ایسوس ویووبوک S15 مدل S533 به‌تازگی با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم وارد بازار ایران شده است.

مدل ۵۱۲ گیگابایتی این دستگاه حدود ۲۸.۵ میلیون تومان و مدل ۱ ترابایتی هم حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. اگر فکر می‌کنید قیمت این دستگاه زیاد است، بیایید ویژگی‌های برجسته آن را مرور کنیم.

بدنه تمام فلزی با ضخامت ۱۶.۱ میلی‌متر و وزن ۱.۸ کیلوگرم کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای دارد. نمایشگر باکیفیت دستگاه دقت رنگ بالایی دارد و تقریباً تمام فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد.

پردازنده قدرتمند و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX350 تمام نیازهای عمومی و نیمه حرفه‌ای شما را برآورده می‌کنند و حتی برای اجرای بازی‌های نه‌چندان سنگین مثل فورتنایت هم کم نمی‌آورند.

کیبورد چیکلت با نور پس‌زمینه تایپ کردن را برای شما لذت‌بخش می‌کند. درگاه‌های متنوع شامل دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.2، یک درگاه تاندربولت ۴، خروجی HDMI و کارت‌خوان میکرو اس‌دی تمام نیازهای شما را برطرف می‌کنند. در واقع می‌توان گفت ایسوس ویووبوک S15 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازار برای مالتی‌مدیا و برنامه‌نویسی است.

۹. لنوو آیدیاپد ۵

- پردازنده اصلی: نسل یازدهم اینتل Core i5/i7

- پردازشگر گرافیکی: انویدیا جی‌فورس MX450

- حافظه رم: ۸ یا ۱۶ گیگابایت

- حافظه داخلی: تا ۱ ترابایت هارد دیسک و تا ۵۱۲ گیگابایت SSD

- نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ‌دی

- وزن: ۱.۷ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۱۹ میلیون تومان برای مدل i5/8GB/512GB/MX450

لنوو آیدیاپد ۵

حالا که به قلمرو لپ‌تاپ‌های اقتصادی وارد شدیم، باید یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیای بازار را معرفی کنیم.

خانواده آیدیاپد لنوو سال‌هاست که حضور چشمگیری در بخش محصولات اقتصادی دارند. لنوو آیدیاپد ۵ ترکیب متوازنی از قدرت و قیمت را در اختیار شما می‌گذارد و مجموعه‌ای از جدیدترین سخت‌افزارهای دنیای کامپیوتر را در خود جای داده است.

پردازنده نسل یازدهم اینتل در کنار کارت گرافیک جدید انویدیا جی‌فورس MX450 تمام نرم‌افزارهای روز را به‌راحتی اجرا می‌کنند و حتی می‌توانید برای اجرای بازی‌های نه‌چندان سنگین روی آنها حساب کنید.

نمایشگر IPS این دستگاه با پوشش کامل فضای رنگی sRGB و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت گزینه مناسبی برای طراحان و ایده‌پردازان محسوب می‌شود. حسگر اثر انگشت، پوشش محافظ امنیتی برای وب‌کم، درگاه‌های متنوع و کیفیت ساخت خوب هم از دیگر ویژگی‌های ارزشمند این محصول هستند.

لنوو آیدیاپد ۵ اگرچه بهترین لپ‌تاپ بازار نیست و از نظر کیفیت ساخت و نمایشگر به ایسوس ویووبوک S15 نمی‌رسد اما در رده قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده عمومی، مالتی‌مدیا و برنامه‌نویسی محسوب می‌شود.

۱۰. لنوو تینک‌بوک ۱۵

- پردازشگر اصلی: نسل یازدهم اینتل Core i3

- پردازشگر گرافیکی: اینتل UHD

- حافظه رم: ۴ یا ۸ یا ۱۲ گیگابایت

- حافظه داخلی: تا ۱ ترابایت هارد دیسک و تا ۵۱۲ گیگابایت SSD

- نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی TFT با رزولوشن فول اچ‌دی

- وزن: ۱.۷ کیلوگرم

- قیمت: حدود ۱۴ میلیون تومان برای مدل 8GB/256GB

لنوو تینک‌بوک ۱۵

اگر دنبال اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ بازار برای تجربه روان و بی‌دردسر ویندوز و نرم‌افزارهای عمومی هستید، لپ‌تاپ لنوو تینک‌بوک ۱۵ را برای شما انتخاب کرده‌ایم. این لپ‌تاپ در میان لپ تاپ های لنوو با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i3-1115G4 توان کافی برای اجرای برنامه‌های عمومی و نیمه حرفه‌ای را دارد اما برای کارهای سنگین ساخته نشده است.

این لپ‌تاپ در بازار ایران با پیکربندی‌های مختلف رم و حافظه داخلی عرضه شده اما پیشنهاد ما این است که حداقل مدلی با ۸ گیگابایت رم را انتخاب کنید تا برای اجرای هم‌زمان برنامه‌ها در ویندوز به مشکل برنخورید. بالاترین مدل این لپ‌تاپ با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD هم فقط ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و هم‌چنان در رده بهترین دستگاه‌های اقتصادی برای استفاده عمومی قرار می‌گیرد.

نظرات بازدیدکنندگان