بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

گوشی‌های هوشمند دنیای ما را تصاحب کرده‌اند و بدون آنها زندگی در عصر دیجیتال ناممکن به‌نظر می‌رسد. در سال ۲۰۲۱ میلادی به‌سختی می‌توان فردی را یافت که گوشی هوشمند نداشته باشد. شرکت‌های سازنده هم هر سال سنگ تمام می‌گذارند و بهترین نوآوری‌ها را با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها ترکیب می‌کنند تا هم سهم بیشتری از این بازار پرسود به دست بیاورند و هم محصولی فوق‌العاده را به دست کاربران برسانند.

در صورتی که قصد خرید گوشی هوشمند را دارید، در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ گوشی هوشمند برتر سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم که هرکدام با ویژگی‌های قابل توجه، فروش بالایی را در سرتاسر جهان تجربه کرده‌اند. البته سال جاری میلادی هنوز به‌پایان نرسیده و طی هفته‌های پیش رو قطعاً شاهد رونمایی پرچمداران جدیدی از اپل، سامسونگ، شیائومی و دیگران خواهیم بود. پس در مقاله‌ای که می‌خوانید وضعیت کنونی بازار موبایل را در نظر گرفته‌ایم.

۱. سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا

زمانی که ترکیبی از بهترین‌ها در زمینه قدرت سخت‌افزاری، کیفیت نمایشگر، کارآیی دوربین و نرم‌افزار را در دنیای اندروید بخواهید، پرچمداران گوشی های سامسونگ بهترین گزینه هستند. گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌عنوان بهترین گوشی اندرویدی بازار ایران و یکی از بهترین‌های بازار جهانی مجموعه‌ای از ویژگی‌های کم‌نظیر را در خود دارد تا با خیال راحت بتوانید آن را بخرید.

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا

از نمایشگر شروع می‌کنیم، جایی که  یک صفحه ۶.۸ اینچی امولد با رزولوشن QHD و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی زیباترین تصاویر را به روان‌ترین شکل ممکن و با دقت رنگ کم‌نظیر به شما نمایش می‌دهد. چیپ اکسینوس ۲۱۰۰ در کنار ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم در هیچ کاری کم نمی‌آورند و سنگین‌ترین اپ‌ها و برنامه‌ها را به‌راحتی اجرا می‌کنند. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی در کنار دو دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ و ۳ برابری در تمامی شرایط امکان عکاسی حرفه‌ای را برای شما فراهم کرده و دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی هم سلفی‌گرفتن را به فرایندی لذت‌بخش تبدیل می‌نماید.

سامسونگ برای این گوشی از باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده اما با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی QHD و سخت‌افزار قدرتمند، نباید انتظار شارژدهی بیشتر از یک روز را از آن داشته باشید. فقدان درگاه کارت حافظه و قیمت بالا را هم می‌توان به‌عنوان نقاط ضعف دیگر این گوشی در نظر گرفت.

۲. آیفون ۱۲ پرومکس

وقتی یک آیفون با پسوندهای «پرو» و «مکس» همراه می‌شود، یعنی بهترین گوشی بازار برای طرفداران اپل است. آیفون‌ها همیشه تجربه‌ای روان و لذت‌بخش از یک گوشی هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به همین دلیل است که حتی با وجود محدودیت‌های استفاده، همچنان بین پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران قرار می‌گیرند.

کیفیت ساخت این گوشی با بدنه آلومینیومی و پنل‌های شیشه‌ای یک سر و گردن بالاتر از دیگر گوشی‌های بازار است. آیفون ۱۲ پرو مکس بزرگ‌ترین نمایشگر تاریخ آیفون‌ها را دارد که اپل به آن سوپر رتینا XDR می‌گوید. این نمایشگر یکی از بهترین و دقیق‌ترین‌ها در دنیای موبایل است و سخت گیرترین کاربران را راضی می‌کند. قدرت سخت‌افزاری چیپ A14 اپل نیز جای بحث ندارد و حتی با ۶ گیگابایت حافظه رم، تمام اپ‌ها و بازی‌ها را مثل آب خوردن اجرا می‌کند.

آیفون ۱۲ پرومکس

اپل امسال سرانجام دوربین اصلی آیفون را ارتقاء داده و از یک سنسور بزرگ ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که از فناوری جدید جابجایی سنسور برای حذف لرزش‌ها بهره می‌گیرد و کیفیت ویدیوها را تا حد زیادی ارتقاء می‌دهد. در واقع آیفون ۱۲ پرومکس را می‌توان بهترین گوشی برای فیلم‌برداری دانست.

البته اپل هیچگاه از ترندهای بازار پیروی نکرده و آیفون ۱۲ پرومکس هم از ویژگی‌هایی مثل نرخ رفرش بالای نمایشگر یا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بی‌بهره است. فقدان شارژر و هدفون همراه گوشی را هم باید به نقاط ضعف محصول جدید اپل اضافه کرد. به‌همین دلیل منتقدان می‌گویند این گوشی اپل تفاوت محسوسی با نسل قبل یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس ندارد.

۳. وان‌پلاس ۹ پرو

وان‌پلاس از چند سال قبل با معرفی گوشی‌هایی که به «قاتل پرچمدار» معروف شدند، جایگاه ویژه‌ای را در دنیای موبایل پیدا کرد. وان‌پلاس ۹ پرو جدیدترین محصول این شرکت است که با تمرکز بر ارتقاء تجربه عکاسی تولید شده است.

وان‌پلاس برای ساخت این گوشی با یکی از بزرگ‌ترین برندهای حوزه عکاسی یعنی هاسلبلاد همکاری کرده است. حاصل این همکاری، بهترین گوشی وان‌پلاس برای عکاسی را رقم زده که البته هنوز فاصله نسبتاً زیادی با محصولات دیگر شرکت‌ها از جمله سامسونگ، هواوی و شیائومی دارد ولی گام بزرگی برای وان‌پلاس محسوب می‌شود.

وان‌پلاس ۹ پرو

وان‌پلاس ۹ پرو در دیگر بخش‌ها هم یک پرچمدار تمام‌عیار است. نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن ۳۲۱۶ در ۱۴۴۰ پیکسل یکی از بهترین نمایشگرهای در دنیای موبایل به‌شمار می‌آید. چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ همراه ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم نیز قوی‌ترین سخت‌افزار دنیا را در اختیار شما می‌گذارد. از نقاط ضعف این گوشی می‌توان به شارژدهی ضعیف نسبت به رقبا و عملکرد کمتر از انتظار دوربین‌های اصلی و سلفی اشاره کرد.

۴. شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی با معرفی می ۱۱ اولترا نشان داد که شایسته کسب جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل جهان است. این گوشی که واژه اولترا را به‌خوبی معنا می‌کند، یکی از خاص‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌های دنیای موبایل به‌شمار می‌رود و به‌راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید.

می ۱۱ اولترا در یک نگاه با ماژول دوربین غول‌پیکرش از رقبا متمایز می‌شود. نمایشگری که شیائومی در این قسمت تعبیه کرده به‌شما کمک می‌کند تا با دوربین اصلی فوق‌العاده این گوشی سلفی بگیرید. دوربین اصلی می ۱۱ اولترا بزرگ‌ترین سنسور دنیای موبایل را دارد. دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و اولتراواید هم این مجموعه را کامل می‌کنند.

شیائومی می ۱۱ اولترا

در کنار پیشرفته‌ترین امکانات عکاسی، می ۱۱ قوی‌ترین سخت‌افزار دنیای موبایل یعنی چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم نیز دارد. نمایشگر این گوشی هم در زمره بهترین‌ها جا می‌گیرد. پنل امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن  ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس تمام آن چیزیست که از یک پرچمدار در سال ۲۰۲۱ انتظار دارید. از این رو خرید گوشی شیائومی را به شما پیشنهاد می کنیم.

بدنه سرامیکی و شارژ فوق سریع، دو ویژگی جذاب دیگر برای می ۱۱ اولترا هستند. جالب است بدانید باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی فقط طی ۳۶ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. وزن بسیار بالا را می‌توان نقطه ضعف اصلی این گوشی دانست.

۵. هواوی پی ۵۰ پرو

هواوی با وجود مشکلات زیادی که طی یکی دو سال اخیر داشته اما هم‌چنان با قدرت تمام به ساخت گوشی‌های پرچمدار فوق‌العاده‌اش ادامه می‌دهد. پی ۵۰ پرو جدیدترین دستاورد این شرکت است همین چند روز قبل معرفی شد و تا از راه رسید، جایگاه نخست بهترین دوربین دنیای موبایل را در سایت DXOMark به‌دست آورد.

هواوی پی ۹۰ پرو به چیپ اختصاصی این شرکت یعنی کرین  ۹۰۰۰ مجهز شده که همراه با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم، توان کافی برای اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را دارد. نمایشگر ۶.۶ اینچی اولد این گوشی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و تراکم ۴۵۰ پیکسل در هر اینچ اگرچه از نظر رزولوشن در برابر رقبا کم می‌آورد اما هم‌چنان یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

هواوی پی ۵۰ پرو

گوشی موبایل هواوی پی ۵۰ پرو مانند دیگر اعضای این خانواده برای عکاسی حرفه‌ای ساخته شده است. دوربین اصلی این گوشی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳.۵ برابری و دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی تمام نیازهای شما را برای ثبت بهترین عکس‌ها برآورده می‌کنند اما این گوشی علاوه بر سه دوربین قبل به یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی برای عکاسی سیاه و سفید هم مجهز شده است.

باتری هواوی پی ۵۰ پرو با ظرفیت ۴۳۶۰ میلی‌آمپر ساعت کمی ضعیف به‌نظر می‌رسد اما طبق آن‌چه تاکنون از هواوی دیده‌ایم، حداقل یک روز کامل را جواب می‌دهد. شارژ سریع ۶۶ واتی در کنار شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی هم از مزایای دیگر این گوشی هستند که به‌جای اندروید از سیستم‌عامل جدید هواوی یعنی هارمونی استفاده می‌کند.

۶. آیفون ۱۲ مینی

اپل امسال پس از مدت‌ها یک گوشی مینی هم معرفی کرد تا یاد و خاطره گوشی محبوب آیفون ۵ اس را زنده کند. آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی و ۱۳۵ گرم وزن، یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار است که به‌راحتی داخل هر جیبی جا می‌شود و یکی از ارزان‌ترین آیفون‌های بازار نیز به‌شمار می‌آید.

البته ابعاد کوچک آیفون ۱۲ مینی نباید شما را گمراه کند، چون این گوشی از جدیدترین فناوری‌های روز بهره می‌برد. نمایشگر ۵.۶ اینچی اولد آیفون ۱۲ مینی با رزولوشن فول اچ‌دی کیفیتی در سطح مدل پرو دارد و از استانداردهای HDR10 و دالبی‌ویژن هم پشتیبانی می‌کند. چیپ A14 اپل همراه با ۴ گیگابایت حافظه رم نیز این گوشی ظریف را به هیولایی پرقدرت تبدیل می‌کند.

آیفون ۱۲ مینی

اپل در آیفون ۱۲ مینی به حداقل‌های عکاسی اکتفا کرده و یک دوربین اصلی و یک دوربین اولترا واید را در آن گنجانده اما هم‌چنان می‌توانید از این گوشی برای فیلم‌برداری حرفه‌ای با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده کنید.

آیفون‌ها معمولاً شارژدهی خوبی ندارند اما وضعیت برای آیفون ۱۲ مینی با باتری ضعیف ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی کمی بغرنج‌تر است. در واقع این گوشی حتی یک روز کامل هم شارژدهی ندارد و باید در میانه روز آن را شارژ کنید. با این حال اگر کوچک‌ترین پرچمدار بازار را می‌خواهید، آیفون ۱۲ مینی برای شما ساخته شده است.

۷. شیائومی می ۱۱ آی

شیائومی معمولاً مدل‌های متنوعی از پرچمدارانش معرفی می‌کند که همگی به یک اندازه قدرتمند هستند اما ویژگی‌های متفاوتی دارند. می ۱۱ آی در واقع پرچمدار ارزان‌قیمت شیائومی و یکی از ارزشمندترین گوشی‌های بازه قیمتی ۱۵ میلیون تومان بازار ایران است.

می ۱۱ آی با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی فول اچ‌دی سوپر امولد چیزی از بهترین پرچمداران بازار کم ندارد. چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم نیز این گوشی را در زمره قوی‌ترین گوشی‌های بازار از نظر قدرت سخت‌افزاری قرار می‌دهد.

شیائومی می ۱۱ آی

پرچمدار ارزان‌قیمت شیائومی در زمینه عکاسی هم دستی بر آتش دارد. دوربین اصلی این گوشی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌راحتی نیازهای شما را برآورده می‌کند. البته اینجا دیگر خبری از دوربین تله‌فوتو یا دوربین اولترا واید باکیفیت نیست.

از نقاط ضعف این گوشی می‌توان به بدنه پلاستیکی، فقدان گواهی مقاومت در برابر آب و گردوغبار و فقدان جک هدفون اشاره کرد که همگی با توجه به قیمت قابل توجیه هستند.

۸. آیفون SE

وقتی به اکوسیستم اپل وارد شوید، بیرون آمدن و دل کندن از آن کار ساده‌ای نیست. افراد زیادی هستند که تجربه iOS را به اندروید ترجیح می‌دهند و می‌خواهند به هر طریقی که شده از آیفون استفاده کنند.

اپل برای این دسته از کاربران که توانایی یا تمایل پرداخت هزینه گزاف برای آیفون را ندارند، آیفون SE را معرفی کرده است. این گوشی ارزان‌ترین آیفون بازار است که حدود ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد.

شاید آیفون SE ظاهر از مد افتاده‌ای داشته باشد اما گوشی فوق‌العاده قدرتمندی محسوب می‌شود. چیپ A13 اپل هنوز در حد و اندازه یک پرچمدار کار می‌کند و از عهده اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها برمی‌آید.

آیفون SE

نمایشگر ۴.۷ اینچی این گوشی هم کیفیت قابل قبولی دارد. از ویژگی‌های جالب این گوشی می‌توان به اسپیکر استریو، کیفیت مطلوب عکس‌ها و ویدیوها و البته پشتیبانی نرم‌افزاری درازمدت اپل اشاره کرد. آیفون SE باتری ضعیف و طراحی قدیمی دارد، اما برای افرادی که دنبال ارزان‌ترین و سبک‌ترین آیفون بازار هستند، بهترین گزینه است.

۹. سامسونگ گلکسی A52 مدل 5G

میان‌رده‌های سامسونگ راه درازی را طی سال‌های اخیر پیموده‌اند تا به پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل شوند. تنوع فوق‌العاده در کنار قیمت و ویژگی‌های مناسب، سری گلکسی A را به انتخاب اول کاربران تبدیل کرده است. گلکسی A52 مدل 5G هم یکی از جدیدترین محصولات شرکت کره‌ای است که در رده قیمتی ۱۰ میلیون تومان یکی از ارزشمندترین گزینه‌هاست.

این گوشی با نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی کیفیت تصویری در حد بهترین پرچمداران بازار را در اختیار شما می‌گذارد. چیپ میان‌رده اما قدرتمند اسنپدراگون ۷۵۰ در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم توان کافی برای اجرای اکثر اپ‌ها و برنامه‌ها را دارد و از شبکه موبایل 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی A52 مدل 5G

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A52 می‌توانند رضایت علاقه‌مندان به عکاسی را جلب کنند اما روی دوربین اولترا واید این گوشی نباید زیاد حساب باز کنید. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم یک روز کامل شارژدهی خواهد داشت.

با این‌که گلکسی A52 مدل 5G قوی‌ترین گوشی بازار در رده قیمتی ۱۰ میلیون تومان نیست اما برای کسانی که یک گوشی مطمئن با پشتیبانی نرم‌افزاری درازمدت می‌خواهند، انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

۱۰. شیائومی پوکو اف ۳

پوکو که چند ماه قبل به‌عنوان برند مستقل شیائومی فعالیت‌اش را در زمینه موبایل آغاز کرده، چند گوشی فوق‌العاده در بازار ایران دارد که یکی از آنها پوکو اف ۳ است. این گوشی با سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی و اسپیکر استریو بهترین گوشی بازار در رده قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان است.

چیپ اسنپدراگون ۸۷۰ که دست‌کمی از چیپ‌های پرچمدار دنیای موبایل ندارد، به‌راحتی تمام بازی‌ها و اپ‌ها را اجرا می‌کند. اگر بازی مورد علاقه شما بتواند از نرخ رفرش بالای نمایشگر استفاده کند، تجربه لذت‌بخش‌تری خواهید داشت.

شیائومی پوکو اف ۳

نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی پوکو اف ۳ با حداکثر روشنایی  ۱۲۰۰ نیت در حد بهترین پرچمداران بازار است و قطعاً شما را راضی خواهد کرد. باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی یک روز کامل شارژدهی دارد و طی کمتر از یک ساعت فول شارژ می‌شود.

پشتیبانی از شبکه موبایل 5G را هم باید به فهرست ویژگی‌های جذاب این گوشی اضافه کرد. از نقاط ضعف پوکو اف ۳ می‌توان کیفیت متوسط دوربین‌ها، فریم پلاستیکی و فقدان جک هدفون را نام برد.

نظرات بازدیدکنندگان