گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3 معرفی شدند؛ بهترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ

گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3 معرفی شدند؛ بهترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ

گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3 معرفی شدند؛ بهترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ

سامسونگ در آخرین رویداد unpacked خودش که در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد از نسل جدید گوشی‌های تاشو گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3 رونمایی کرد. این دو گوشی قابلیت‌های جدید و متنوعی دارند و پیشرفته‌ترین گوشی‌های سامسونگ و بازار موبایل محسوب می‌شوند. در ادامه با این دو گوشی بیشتر آشنا خواهید شد.

گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3

برای خرید موبایل به چه نکاتی توجه کنیم؟ گوشی‌های تاشو طرفداران خاص خود را دارند. بعضی کارشناسان معتقدند این دسته از گوشی‌های هوشمند هنوز به بلوغ کافی نرسیده‌اند و نمی‌توان به‌عنوان یک محصول عمومی به آنها نگاه کرد. با این حال سازندگان مختلف تلاش می‌کنند تا هر سال، گوشی تاشو جدیدی را معرفی کنند تا با ارزیابی بازخورد بازار، بتوانند به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کنند.

سامسونگ نیز امسال همین رویه را در پیش گرفت و نسل سوم گوشی تاشو Z Flip و نسل دوم گوشی تاشو Z Fold را معرفی کرد. البته برای این‌که اختلافی بین این دو محصول وجود نداشته باشد، شرکت کره‌ای در هر دو از عدد ۳ استفاده کرد تا با گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3 روبرو شویم. این دو محصول تاکنون پیش‌فروش کاملاً موفقی را تجربه کرده‌اند و به‌گفته سامسونگ تا به امروز نزدیک به یک میلیون پیش‌خرید داشته‌اند.

گلکسی Z Fold3

گلکسی Z Fold3 که عنوان 5G را نیز یدک می‌کشد، بهترین گوشی تاشو سامسونگ است که برای اولین بار به پشتیبانی از قلم S Pen مجهز شده و در برابر آب نیز مقاوم است. نمایشگر داخلی این گوشی در حالت باز به اندازه ۷.۶ اینچ می‌رسد و از نظر مشخصات با نسل قبلی تفاوتی ندارد. این نمایشگر از پنل دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند و تصاویر را با تراکم ۳۷۴ پیکسل در هر اینچ نمایش می‌دهد. حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و از فناوری HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی Z Fold3

علاوه بر نمایشگر داخلی، گلکسی Z Fold3 نمایشگر دیگری را در قسمت بیرونی دارد تا بتوانید بدون باز کردن گوشی از آن استفاده کنید. این نمایشگر ۶.۲ اینچی با رزولوشن ۲۲۶۸ در ۸۳۲ پیکسل و نسبت تصویر ۲۵ به ۹ کمی کشیده‌تر از نمایشگرهای استاندارد است و به چند روز زمان نیاز دارید تا به آن عادت کنید. تفاوت این نمایشگر با نسل قبلی این است که حالا با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، تصاویر را بسیار روان‌تر نمایش می‌دهد. مطلب سامسونگ بهتر است یا شیائومی را بخوانید.

گلکسی Z Fold3

یکی از تغییرات مهم گلکسی Z Fold3 در مقایسه با نسل قبل این است که دوربین سلفی داخلی آن زیر نمایشگر پنهان شده و هنگام تماشای محتوا یا کار کردن با گوشی، مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. البته سامسونگ هنوز نتوانسته این دوربین را به‌طور کامل پنهان کند و با کمی دقت می‌توانید آن را ببینید. همچنین کیفیت این دوربین ۴ مگاپیکسلی هم چنگی به دل نمی‌زند. ظاهراً این فناوری هنوز به اندازه کافی پیشرفت نکرده است.

دیگر تفاوت گوشی تاشو جدید سامسونگ با نسل قبلی این است که در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. این گوشی توانسته گواهی استاندارد IPX8 را دریافت کند که برای یک گوشی تاشو واقعاً کار دشواریست. البته این گوشی مقاومت چندانی در برابر گرد و غبار ندارد و باید محافظت ویژه‌ای از آن به‌عمل آورید. ورود گرد و غبار یا دانه‌های ریز شن می‌تواند عملکرد لولا را مختل کند.

گلکسی zfold

برای خرید موبایل به چه نکاتی توجه کنیم؟ یکی از مواردی که در زمان خرید موبایل به آن توجه می شود، دوربین گوشی است. گلکسی Z Fold3 پنج دوربین دارد که در مورد یکی از آنها یعنی دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر داخلی صحبت کردیم.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دیگری داخل حفره نمایشگر بیرونی قرار گرفته و کیفیت به‌مراتب بهتری دارد. علاوه بر این‌ها سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشت بدنه جای گرفته‌اند: دوربین اصلی، دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابری، و دوربین اولترا واید. جالب این‌که با استفاده از نمایشگر خارجی می‌توانید از دوربین اصلی نیز برای سلفی گرفتن استفاده کنید.

گلکسی Z Fold3 از قوی‌ترین چیپ دنیای اندروید یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ در کنار ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند تا بتواند از عهده اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها و حتی اجرای چند برنامه به‌طور همزمان برآید. اندروید ۱۱ و One UI 3.1.1 نیز امکانات نرم‌افزاری کاملی را در اختیار شما می‌گذارند.

zfold3

باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی یکی از نقاط ضعف اساسی گلکسی Z Fold3 محسوب می‌شود. البته باید قبول کرد که سامسونگ فضای کافی برای تعبیه باتری پرظرفیت‌تر در این گوشی در اختیار نداشته است. این باتری در استفاده معمول حتی یک روز کامل را هم جوابگو نیست. شارژ کامل باتری این گوشی با شارژر ۲۵ واتی هم نزدیک به ۲ ساعت طول می‌کشد.

از دیگر ویژگی‌های جالب گلکسی Z Fold3 می‌توان به پشتیبانی از قلم S Pen اشاره کرد که برای نخستین بار به این خانواده می‌آید. البته سامسونگ قلم‌های جدیدی را برای این گوشی معرفی کرده تا آسیبی به نمایشگر وارد نشود.

گلکسی Z Fold3 در سه رنگ سبز، مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود و قیمت آن برای مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به‌ترتیب ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ دلار تعیین شده است.

گلکسی Z Flip3

گلکسی Z Fold3 گوشی خاص و گران‌قیمتی محسوب می‌شود و شاید افراد زیادی به خریدن آن علاقه نشان ندهند. سامسونگ برای عموم مردم که گوشی هوشمند تاشو با قیمت مناسب می‌خواهند، گلکسی Z Flip3 را معرفی کرده که در واقع ارزان‌ترین گوشی تاشو بازار محسوب می‌شود.

گلکسی Z Flip3

گلکسی Z Flip3 یادآور سال‌های نه‌چندان دور دنیای موبایل است که گوشی‌های تاشو یا فلیپ‌فون‌ها طرفداران زیادی داشتند. معروف‌ترین و پرفروش‌ترین فلیپ‌فون تاریخ یعنی موتورولا ریزر را همه به یاد داریم.

حالا سامسونگ با Z Filp3 می‌خواهد همین حس و حال جذاب را به شما بدهد. این گوشی به نمایشگر ۶.۷ اینچی دینامیک امولد با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز شده که با نسبت تصویر ۲۲ به ۹ کمی کشیده‌تر از حالت استاندارد است اما به‌سرعت به آن عادت می‌کنید.

وقتی نمایشگر را تا کنید و گوشی را ببندید یک گجت بسیار جمع‌وجور با ابعاد ۸.۵ در ۷.۲ سانتی‌متر در اختیار خواهید داشت که به‌راحتی در هر جیبی جا می‌شود. وزن این گوشی هم فقط ۱۸۳ گرم است.

نمایشگر خارجی گلکسی Z Flip3

نمایشگر خارجی گلکسی Z Flip3 نسبت به نسل قبل بسیار بزرگ‌تر شده است. این نمایشگر ۱.۹ اینچی از پنل امولد با رزولوشن ۵۱۲ در ۲۶۰ پیکسل بهره می‌برد و برای مشاهده اعلان‌ها، پاسخ دادن به تماس‌ها بدون باز کردن نمایشگر اصلی یا عکاسی و فیلمبرداری با دوربین اصلی به‌کار می‌رود. دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با لنزهای واید و اولتراواید همراه شده‌اند. دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی این گوشی هم داخل حفره‌ای درون نمایشگر داخلی جا خوش کرده است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات گلکسی Z Flip3 نسبت به نسل قبل، استفاده از چیپ پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ است تا با یکی از قوی‌ترین گوشی‌های تاشو بازار روبرو باشیم. این چیپ با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده تا بتوانید سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را روی این گوشی اجرا کنید. پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل یعنی 5G هم یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی است.

گلکسی Z Flip3 با لوازم جانبی متنوعی عرضه می‌شود و به‌همین دلیل ۷ رنگ مختلف دارد: کرمی، سبز، ارغوانی، مشکی، خاکستری، سفید و صورتی. پیش‌فروش این گوشی در دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب با قیمت ۹۹۹ و ۱۰۴۹ دلار شروع شده است. برای اطلاعات بیشتر راجع به برندهای گوشی می توانید به محتوای کدام برند گوشی بهتر است؟ مراجعه کنید.

نظرات بازدیدکنندگان