بهترین لپ‌تاپ گیمینگ سال ۲۰۲۱

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ سال ۲۰۲۱

به هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم و زمان آن رسیده که بهترین لپ‌تاپ گیمینگ این سال را انتخاب کنیم. لپ‌تاپ‌های گیمینگ در طول زمان تغییرات زیادی کرده‌اند و از یک دستگاه بزرگ و سنگین به گجت‌های باریک و سبک و زیبا تبدیل شده‌اند. در حال حاضر گزینه‌های متعدد و متنوعی در بازار هستند که نیازهای مختلفی را پوشش می‌دهند. در واقع برای هر سلیقه‌ای و هر کاربردی می‌توانید یک لپ‌تاپ گیمینگ مناسب و خوش‌قیمت پیدا کنید.

ما هم برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ گیمینگ سال ۲۰۲۱ به کاربردها و سلیقه‌های مختلف توجه کرده‌ایم و البته وضعیت بازار ایران را نیز در نظر گرفته‌ایم. همچنین تا جای ممکن سعی کرده‌ایم گزینه‌هایی را انتخاب کنیم که از جدیدترین سخت‌افزار روز یعنی پردازنده نسل یازدهم اینتل (یا نسل پنجم رایزن) و کارت گرافیک سری ۳۰ انویدیا بهره می‌برند. در ادامه با بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار ایران آشنا خواهید شد.

ام‌اس‌آی GE66 Raider

زمانی که بهترین‌ها را بخواهید، بدون شک این لپ‌تاپ زیبا از شرکت ام‌اس‌آی (MSI) نگاه شما را به خود خیره خواهد کرد. این شرکت تایوانی تمام تلاش خودش را کرده تا قوی‌ترین لپ‌تاپ دنیا را با جدیدترین سخت‌افزار روز در بدنه‌ای ظریف و چشم‌نواز جای دهد و در این راه نیز موفق شده است. ابتدا نگاهی به مشخصات اصلی این دستگاه بیندازیم: پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11800H در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده موبایل اینتل از این سری محسوب می‌شود و از عهده اجرای هر کاری برمی‌آید.

کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3080 با ۱۶ گیگابایت حافظه گرافیکی نیز تمام بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت اجرا می‌کند. ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4-3200 در کنار ۲ ترابایت حافظه پرسرعت SSD از نوع PCIe نسل چهارم نیز این مجموعه را کامل می‌کنند.

ام‌اس‌آی GE66 Raider

در کنار این سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند، شرکت ام‌اس‌آی از نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۳۰۰ هرتز در این لپ‌تاپ استفاده کرده تا هیچ محدودیتی برای اجرای بازی‌ها نداشته باشید. کیبورد با نور پس‌زمینه RGB بخش جدانشدنی لپ‌تاپ‌های گیمینگ است اما ام‌اس‌آی علاوه بر این، نوار نورانی دیگری را به لبه جلوی لپ‌تاپ اضافه کرده تا جلوه ویژه‌ای به میز شما بدهد. وزن لپ‌تاپ ام‌اس‌آی GE66 Raider فقط ۲.۳۶ کیلوگرم است و با باتری ۹۹.۹ وات‌ساعتی وارد بازار می‌شود. این لپ‌تاپ در حال حاضر حدود ۱۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ایسوس ROG Strix G15 G513

ایسوس با سری ROG محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین گیمرها پیدا کرده و مدل G15 معمولاً یکی از نخستین گزینه‌هایی‌ست که به ذهن خریداران می‌آید. لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G513QR که در حال حاضر با قیمت حدود ۹۵ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد، یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ است و از نظر زیبایی نیز چیزی کم ندارد.

ایسوس ROG Strix G15 G513

ایسوس در این لپ‌تاپ سراغ پردازنده فوق‌العاده قدرتمند AMD رایزن ۹ مدل 5900HX رفته که با ۸ هسته فیزیکی و ۱۶ هسته منطقی، قوی‌ترین پردازنده این شرکت در دنیای لپ‌تاپ محسوب می‌شود. کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3070 با ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 نیز تمام بازی‌های روز را اجرا می‌کند. ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD پر سرعت از نوع NVMe هم برای اجرای تمام بازی‌ها و برنامه‌ها کافی هستند اما در صورت نیاز می‌توانید حافظه رم این لپ‌تاپ را تا ۳۲ گیگابایت ارتقاء دهید.

نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G513 از نوع IPS با رزولوشن فول اچ‌دی است و نرخ رفرش ۳۰۰ هرتزی دارد تا روان‌ترین تجربه ممکن را از اجرای ویندزو، بازی‌ها و برنامه‌های مختلف داشته باشید. این نمایشگر فضای رنگی استاندارد sRGB را به‌طور کامل و فضای رنگی وسیع ادوبی RGB را تا ۷۵ درصد پوشش می‌دهد. باتری ۹۰ وات‌ساعتی، نورپردازی RGB روی کیبورد و بدنه و وزن ۲.۳ کیلوگرمی هم از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند.

گیگابایت Aero 15 OLED

گیگابایت شاید در حوزه لپ‌تاپ چندان شناخته‌شده نباشد اما لپ‌تاپ‌های سری AERO این شرکت برای تولید محتوا و گیمینگ بین بهترین‌ها جای می‌گیرند. لپ‌تاپ AERO 15 OLED جدیدترین عضو این خانواده است که با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11800H و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3070 وارد بازار ایران می‌شود. قیمت این مدل هنوز قطعی نشده اما با توجه به قیمت ۲۰۰۰ دلاری در بازار جهانی می‌توان قیمت حدود ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومانی را برای آن متصور شد.

گیگابایت Aero 15 OLED

لپ‌تاپ گیگابایت AERO 15 OLED در کنار سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند، ویژگی خاصی دارد که در لپ‌تاپ دیگری نخواهید یافت. این دستگاه به نمایشگر ۱۵ اینچی امولد ساخت سامسونگ مجهز شده و با رزولوشن 4K/UHD بالاترین کیفیت تصویر را در اختیار شما می‌گذارد. رنگ‌های نمایشگر این دستگاه توسط شرکت X-Rite کالیبره شده و توسط مؤسسه پنتون تأیید شده تا بتوانید با خیال راحت از آن برای تولید محتوای حرفه‌ای استفاده کنید.

ظاهر این لپ‌تاپ بسیار شیک و زیباست و به‌جز نور پس‌زمینه RGB کیبورد، اثری از نورپردازی گیمینگ در آن نمی‌بینید. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از این دستگاه در محیط‌های کاری حرفه‌ای استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این دستگاه، وجود درگاه‌های ارتباطی متعدد از جمله کارت‌خوان، تاندربولت ۴، خروجی تصویر HDMI و مینی دیسپلی‌پورت است تا هیچ محدودیتی را از این نظر نداشته باشید.

ایسر Predator Helios 300

پس از بهترین و گران‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار، کمی هم از مدل‌های ارزان‌تر در بازه قیمتی ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان صحبت کنیم. به‌عنوان اولین گزینه در این بازه قیمتی، لپ‌تاپ ایسر Helios 300 از خانواده Predator را در نظر گرفته‌ایم که با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11800H هم‌چنان بین قوی‌ترین مدل‌ها قرار می‌گیرد.

البته در این بازه قیمتی معمولاً باید به کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 قناعت کنید. با این کارت گرافیک می‌توانید تمام بازی‌های روز را با رزولوشن فول اچ‌دی اجرا نمایید اما شاید اجرای روان بعضی از عناوین به کاهش تنظیمات گرافیکی نیاز داشته باشد.

ایسر Predator Helios 300

لپ تاپ ایسر مدل‌های مختلفی را از این لپ‌تاپ طراحی کرده اما مدلی که در حال حاضر در بازار ما وجود دارد با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت با قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. نمایشگر این لپ‌تاپ از نوع IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی است که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. وزن این لپ‌تاپ ۲.۳ کیلوگرم است و باتری ۵۹ وات‌ساعتی نیز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند. کیبورد با نور پس‌زمینه RGB و درگاه‌های متنوع از جمله تاندربولت ۴ و چهار درگاه USB نیز از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. لپ‌تاپ ایسر Helios 300 حسگر اثر انگشت و کارت‌خوان ندارد.

لنوو Legion 5

لپ تاپ لنوو به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده کامپیوترهای شخصی دنیا، مجموعه لپ‌تاپ‌های گیمینگ متنوعی دارد اما نسل جدید Legion 5 یکی از خوش‌قیمت‌ترین گزینه‌ها در سبد محصولات این شرکت است. این لپ‌تاپ را با پیکربندی‌های سخت‌افزاری متنوعی در بازار پیدا می‌کنید اما مدلی که ما انتخاب کرده‌ایم به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11800H و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3050Ti مجهز شده است.

این ترکیب سخت‌افزاری برای اجرای جدیدترین بازی‌ها و برنامه‌های سنگین کفایت می‌کند اما انتظار اجرای بازی‌های سنگین با بالاترین تنظیمات گرافیکی را از آن نداشته باشید.

نمایشگر این لپ‌تاپ از نوع IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز است که تجربه بصری جذاب و روانی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت از نوع NVMe نیز با پردازشگرهای اصلی دستگاه کاملاً هماهنگ هستند. وزن این لپ‌تاپ ۲.۴ کیلوگرم است و طراحی ساده و مینیمالی دارد تا توجه دیگران را به خود جلب نکند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از این لپ‌تاپ در محیط کار نیز استفاده کنید.

لنوو Legion 5

باتری ۶۰ وات‌ساعتی، کیبورد با نور پس‌زمینه تک‌رنگ (در برخی مدل‌ها RGB) و درگاه‌های متنوع از جمله تاندربولت ۴ نیز از دیگر ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ لنوو Legion 5 هستند. درگاه‌های این لپ‌تاپ توزیع جالبی دارد و تعدادی از آنها در پشت بدنه قرار گرفته‌اند تا از شلوغ شدن میز شما جلوگیری کنند. این لپ‌تاپ در حال حاضر با قیمت حدود ۴۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ایسوس TUF FX516

اگر دنبال لپ‌تاپ گیمینگ جدید و به‌روز اما خوش‌قیمت هستید، لپ‌تاپ ایسوس TUF FX516 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این لپ‌تاپ از چند ماه قبل با تنوع سخت‌افزاری بسیار بالا در بازار حضور دارد و در حال حاضر بسته به پیکربندی سخت‌افزاری بین ۳۶ تا ۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدلی که در اینجا معرفی می‌کنیم FX516PE نام دارد.

این لپ‌تاپ از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11370H بهره می‌برد که اگرچه به مدل 11800H نمی‌رسد اما هم‌چنان توان کافی برای اجرای تمام بازی‌ها و نرم‌افزارها را دارد.

کارت گرافیک این مدل انویدیا جی‌فورس RTX 3050 است که بین جدیدترین محصولات اقتصادی انویدیا قرار می‌گیرد و برای اجرای اکثر بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی متوسط یا اجرای برنامه‌های سه‌بعدی در سطح نیمه حرفه‌ای کفایت می‌کند. ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت نیز این مجموعه را تکمیل می‌کنند.

ایسوس TUF FX516

نمایشگر این دستگاه از نوع IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز است که تصاویر باکیفیتی را پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد. البته دقت رنگ این نمایشگر چندان بالا نیست. بنابراین اگر طراحی حرفه‌ای انجام می‌دهید باید به‌فکر تهیه مانیتور باشید. کیبورد این لپ‌تاپ نور پس‌زمینه تک‌رنگ دارد و باتری ۷۶ وات‌ساعتی آن نیز برای استفاده عمومی حدود ۴ ساعت شما را همراهی می‌کند. قیمت لپ‌تاپ ایسوس TUF FX516PE با مشخصات فوق حدود ۳۶ میلیون تومان است.

لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳

لپ‌تاپ‌های سری آیدیاپد لنوو پیش از این برای استفاده عمومی طراحی و عرضه می‌شدند اما با اضافه شدن سری گیمینگ به این خانواده، حالا شاهد رقیبی سرسخت برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی دیگر برندها هستیم. لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳ یکی از ارزان‌ترین محصولات بازار با سخت‌افزار جدید و به‌روز محسوب می‌شود که هم‌اکنون حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت دارد.

لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳

لنوو در این لپ‌تاپ از پردازنده جدید و قدرتمند اینتل Core i7-11370H و کارت گرافیک اقتصادی اما کارآمد انویدیا جی‌فورس RTX 3050Ti استفاده کرده که می‌توانند تمام نرم‌افزارهای حرفه‌ای و بازی‌های روز را با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کنند. ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۱ ترابایت هارد دیسک و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت نیز نیاز شما برای اجرای هم‌زمان برنامه‌ها و ذخیره‌سازی اطلاعات برآورده می‌کنند.

نمایشگر این دستگاه از نوع IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. در این نمایشگر، کیفیت تا حدی فدای نرخ رفرش بالا شده و نباید انتظار بالاترین کیفیت تصویر را از آن داشته باشید اما اگر گیمر هستید، ناامید نخواهید شد. کیبورد با نور پس‌زمینه تک‌رنگ، وزن ۲.۲ کیلوگرمی و باتری ۴۵ وات‌ساعتی نیز از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند.

اچ‌پی Pavilion 15

اگر لپ‌تاپ گیمینگ با قیمت بسیار کم و ظاهر جذاب و زیبا می‌خواهید، باید به سراغ مدل‌های کمی قدیمی‌تر بروید. به‌عنوان مثال لپ‌تاپ اچ‌پی Pavilion 15 مدل dk1506 با قیمت ۲۵ میلیون تومان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست که ظاهر زیبایی دارد.

اچ‌پی در این لپ‌تاپ از پردازنده نسل دهم اینتل Core i5-10300H استفاده کرده که استفاده نیمه حرفه‌ای را جواب می‌دهد. کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1650 با ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی هم اکثر بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی متوسط به پایین اجرا می‌کند. اگر به بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای مثل فورتنایت یا کانتر استرایک (CS:GO) علاقه دارید این لپ‌تاپ به‌راحتی نیاز شما را جواب می‌دهد. در کنار این سخت‌افزار نیمه حرفه‌ای شاهد استفاده از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD هستیم که حداقل سخت‌افزار مناسب برای تجربه روان نرم‌افزارهای روز محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت حافظه رم و حافظه داخلی دستگاه را ارتقاء دهید.

اچ‌پی Pavilion 15

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این دستگاه کاملاً استاندارد است و با رزولوشن فول اچ‌دی، کیفیت متوسطی دارد. باتری ۵۲ وات‌ساعتی هم انرژی مورد نیاز سخت‌افزار را تامین می‌کند. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر خواهان تجربه بی‌دردسر بازی‌های روز و نرم‌افزارهای حرفه‌ای هستید، حداقل بودجه ۳۰ میلیون تومانی را برای خرید لپ‌تاپ کنار بگذارید.

نظرات بازدیدکنندگان