بهترین لپ‌تاپ‌های لنوو در سال ۲۰۲۱

بهترین لپ‌تاپ‌های لنوو در سال ۲۰۲۱

بهترین لپ‌تاپ‌های لنوو در سال ۲۰۲۱

لنوو شاید به‌اندازه ایسوس در بازار لپ‌تاپ ایران محبوبیت نداشته باشد اما مدت‌هاست که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده لپ‌تاپ در دنیا، بیش از ۲۰ درصد این بازار را در اختیار دارد. یکی از بهترین اتفاقات برای لنوو حدود ۱۶ سال قبل و با خریدن برند تینک‌پد از شرکت IBM رقم خورد تا این لپ‌تاپ‌های محبوب زیر چتر لنوو به حیات خود ادامه دهند. البته لپ‌تاپ‌های لنوو فقط به سری تینک‌پد محدود نیستند و شاخه‌های متنوعی دارند؛ از خانواده اقتصادی آیدیاپد گرفته تا سری حرفه‌ای یوگا و نهایتاً محصولات گیمینگ لیجن (Legion).

بهترین لپ‌تاپ‌های لنوو در سال ۲۰۲۱

در این مطلب می‌خواهیم محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های لنوو در سال ۲۰۲۱ را معرفی کنیم که بین بهترین گزینه‌ها برای کاربردهای مختلف قرار می‌گیرند. بنابراین اگر قصد خرید لپ‌تاپ را دارید، می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از محصولات زیر را با خیال راحت انتخاب کنید. برای تهیه لیست زیر سعی کرده‌ایم تا مدل‌های موجود در بازار ایران را انتخاب کنیم اما ممکن است بعضی مدل‌ها به‌سختی پیدا شوند. در حال حاضر ارزان‌ترین لپ‌تاپ لنوو یعنی آیدیاپد ۱ در بازار حدود ۸ میلیون تومان قیمت دارد و بالاترین مدل یعنی تینک‌پد X1 فولد نیز حدود ۱۴۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

لنوو تینک‌پد X1 فولد

شاهکار طراحی لنوو یعنی تینک‌پد X1 فولد یکی از گران‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران است که البته مشتریان خاص خودش را هم دارد؛ افرادی که دنبال یه دستگاه به‌شدت خاص و حتی غیر کاربردی هستند. تینک‌پد X1 فولد با هر لپ‌تاپی که تاکنون دیده‌اید فرق دارد، چون اولین لپ‌تاپ دنیا با نمایشگر تاشو است. این دستگاه با طراحی عجیب و غریب به‌راحتی نگاه همه را به خودش خیره می‌کند. پس اگر دنبال جلب توجه هستید و ۱۴۰ میلیون تومان پول اضافه دارید، بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

سخت‌افزار لنوو تینک‌پد X1 فولد هم به‌اندازه خودش عجیب است. لنوو در این لپ‌تاپ از پردازنده اینتل Core i5-L16G7 استفاده کرده که احتمالاً تنها پردازنده ۵ هسته‌ای بازار محسوب می‌شود. ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X با فرکانس ۴۲۶۷ مگاهرتز و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع PCIe نیز این پردازنده را برای رفع نیازهای عمومی و نیمه حرفه‌ای یاری می‌کنند.

لنوو تینک‌پد X1 فولد

اندازه نمایشگر تاشوی این لپ‌تاپ در حالت باز به ۱۳.۳ اینچ می‌رسد. پنل این نمایشگر از نوع OLED است و با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل و پشتیبانی ۹۵ درصدی از فضای رنگی وسیع DCI-P3 کیفیت و دقت رنگ کم‌نظیری دارد اما مهم‌ترین ویژگی‌اش این است که به‌طور کامل تا می‌شود تا بتوانید لپ‌تاپ را به یک تبلت بزرگ تبدیل کنید. این نمایشگر از لمس با انگشتان یا قلم نیز پشتیبانی می‌کند.

لنوو تینک‌پد X1 فولد

لنوو در این لپ‌تاپ از باتری ۵۰ وات‌ساعتی استفاده کرده که بسته به استفاده شما می‌تواند بین ۶ تا ۱۰ ساعت شارژدهی داشته باشد. تینک‌پد X1 فولد به دو درگاه USB-C مجهز شده و از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ نیز پشتیبانی می‌کند. وزن این دستگاه هم حدود ۱ کیلوگرم است.


همچنین بخوانید :

بهترین لپ تاپ های ایسوس در سال 2021

معرفی بهترین لپ تاپ های 2021


لنوو تینک‌پد X1 کربن (نسل ۹)

خانواده تینک‌پد X1 کربن لنوو مجموعه‌ای از بهترین اولترابوک‌های حرفه‌ای یا به‌اصطلاح «بیزینس کلاس» بازار را تشکیل می‌دهند و جای خالی آنها در بازار ما به‌شدت احساس می‌شود. البته قیمت بالا را می‌توان دلیل اصلی این موضوع دانست، چون بالاترین مدل تینک‌پد X1 کربن در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ دلار قیمت دارد. این دستگاه از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1185G7 و ۳۲ گیگابایت حافظه رم در کنار ۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت و نمایشگر ۱۴ اینچی فوق‌العاده باکیفیت با رزولوشن 4K بهره می‌برد. قیمت ارزان‌ترین مدل این سری نیز با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 و ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر فول اچ‌دی به حدود ۲۳۵۰ دلار می‌رسد. خبر خوشحال‌کننده این است که لپ‌تاپ‌های لنوو معمولاً با قیمت پایین‌ترین نسبت به قیمت اولیه در بازار به‌فروش می‌رسند.

لنوو تینک‌پد X1 کربن (نسل ۹)

کمی هم از ویژگی‌های این لپ‌تاپ زیبا صحبت کنیم. مهم‌ترین ویژگی لنوو تینک‌پد X1 کیفیت ساخت کم‌نظیر و فوق‌العاده در کنار وزن و ضخامت بسیار کم است. این لپ‌تاپ فقط ۱.۱۳ کیلوگرم وزن و ۱۴.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. اگر ظاهر لپ‌تاپ برای شما به اندازه کافی خاص نیست، می‌توانید مدلی را سفارش دهید که قاب پشت نمایشگرش از الیاف کربن ساخته شده است.

لنوو تینک‌پد X1 کربن (نسل ۹)

نمایشگر لنوو تینک‌پد X1‌ کربن با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، کیفیت بسیار بالایی دارد و تصاویر جذاب و چشم‌نوازی را به شما نشان می‌دهد. دقت رنگ این نمایشگر نیز بین بهترین‌های دنیای لپ‌تاپ قرار می‌گیرد اما به پنل‌های OLED نمی‌رسد. اسپیکرهای قدرتمند و باکیفیت لپ‌تاپ از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند و ۴ میکروفون ۳۶۰ درجه نیز در گفتگوهای تصویری همراه شما خواهند بود. باتری این لپ‌تاپ ۵۷ وات‌ساعت ظرفیت دارد اما از نظر شارژدهی می‌توانید بین ۸ تا ۱۲ ساعت روی آن حساب کنید.

لنوو لیجن ۷

خانواده لنوو لیجن ۷ پادشاه لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو محسوب می‌شوند. این سری با پیکربندی‌های سخت‌افزاری متنوع و طراحی زیبا و چشمگیر، مورد توجه گیمرهای حرفه‌ای هستند اما به‌خاطر قیمت بالاتر نسبت به سری لیجن ۵، هنوز مدل‌های جدید آن به‌شکل انبوه وارد بازار ایران نشده‌اند.

لنوو لیجن ۷

قوی‌ترین لپ‌تاپ لنوو لیجن ۷ را می‌توانید با پردازنده فوق‌العاده قدرتمند رایزن ۹ مدل 5900HX و ۳۲ گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک ۱۶ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX 3080 به قیمت حدود ۹۵ میلیون تومان به‌طور سفارشی خریداری کنید. همین لپ‌تاپ با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11800H و ۳۲ گیگابایت رم و کارت گرافیک ۸ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX 3070 به قیمت حدود ۹۰ میلیون تومان سفارش دهید.

لنوو لیجن ۷

اگر این دو مدل را پیدا نکردید باید سراغ لنوو لیجن S7 اسلیم بروید که طراحی ظریف‌تری دارد اما از نظر توان سخت‌افزاری نیز اندکی پایین‌تر است. در حال حاضر این دستگاه با پردازنده رایزن ۷ مدل 5800H و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک ۶ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX3060 حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و بسیار ارزشمند محسوب می‌شود. همین مدل با ۱ ترابایت حافظه داخلی حدود ۲ میلیون تومان گران‌تر است. نمایشگر بسیار باکیفیت ۱۶۵ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی و باتری ۷۱ وات‌ساعتی نیز از دیگر ویژگی‌های جذاب این لپ‌تاپ هستند.

لنوو لیجن ۵

سری لیجن ۵ از نظر رده‌بندی جایگاه پایین‌تری نسبت به لیجن ۷ دارد اما از نظر سخت‌افزاری همچنان با قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار طرف هستیم. خوش‌بختانه مدل‌های ۲۰۲۱ سری لیجن ۵ در بازار ایران به‌وفور پیدا می‌شوند و مدل‌های متنوعی دارند.

لنوو لیجن ۵

قوی‌ترین مدل از این سری یعنی لیجن ۵ پرو با پردازنده رایزن ۷ مدل 5800H و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و کارت گرافیک ۸ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX 3070 حدود ۶۷ میلیون تومان قیمت دارد. این لپ‌تاپ از نمایشگر ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن 2.5K و نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی بهره می‌برد و با باتری ۸۰ وات‌ساعتی یکی از ارزشمندترین لپ‌تاپ‌های بازار محسوب می‌شود.

اگر لپ‌تاپ ارزان‌تری از این سری می‌خواهید، لنوو لیجن ۵ با پردازنده رایزن ۷ مدل 5800H و ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی و کارت گرافیک ۶ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX 3060 را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با نمایشگر فول اچ‌دی ۱۶۵ هرتزی حدود ۵۳ میلیون تومان قیمت دارد.

لنوو لیجن ۵

در نهایت پایین‌ترین مدل این سری که ارزش خرید بالایی دارد، لنوو لیجن ۵ با پردازنده رایزن ۷ مدل 5800H و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است که با کارت گرافیک ۴ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX 3050Ti و نمایشگر فول اچ‌دی ۱۶۵ هرتزی به قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳

خانواده آیدیاپد تا یکی دو سال قبل به‌عنوان لپ‌تاپ‌های اقتصادی لنوو شناخته می‌شدند اما این شرکت برای این‌که تجربه گیمینگ را با حداقل هزینه در اختیار همه قرار دهد، سری جدیدی را تحت عنوان آیدیاپد گیمینگ طراحی و عرضه کرد. حالا مدل‌های ۲۰۲۱ آیدیاپد گیمینگ ۳ در بازار ایران بین بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی قرار می‌گیرند.

لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳

سری آیدیاپد گیمینگ از نظر کیفیت ساخت و مشخصات سخت‌افزاری در رده پایین‌تری نسبت به سری لیجن قرار می‌گیرند و بدنه آنها از پلاستیک ساخته شده تا قیمت پایین‌تری داشته باشند. در حال حاضر لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳ با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11370H و ۱۶ گیگابایت حافظه رم ۱ ترابایت حافظه SSD و کارت گرافیک ۴ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس RTX 3050Ti حدود ۳۹ میلیون تومان قیمت دارد. این لپ‌تاپ از نمایشگر IPS فول اچ‌دی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳

مدل‌های متنوعی از لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳ در بازار ایران پیدا می‌شود که پیکربندی‌های سخت‌افزاری و قیمت متفاوتی دارند. قیمت پایین‌ترین مدل این سری حدود ۲۸ میلیون تومان است که از پردازنده رایزن ۵ مدل 5600H در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک ۴ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس GTX 1650 بهره می‌برد و نمایشگر IPS فول اچ‌دی ۱۲۰ هرتزی دارد. توجه کنید که ظرفیت باتری سری آیدیاپد گیمینگ از سری لیجن کمتر است و نباید انتظار شارژدهی بالایی را از آنها داشته باشید. این لپ‌تاپ با باتری ۴۵ وات‌ساعتی به‌طور میانگین ۳ ساعت برای استفاده عادی و ۱ ساعت برای استفاده سنگین شارژدهی خواهد داشت.

لنوو یوگا اسلیم ۷ پر

هنگام معرفی بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه‌نویسی در وبلاگ رستا برای نخستین بار با لنوو یوگا اسلیم ۷ پرو آشنا شدیم. این لپ‌تاپ هم‌چنان یکی از بهترین محصولات حرفه‌ای لنوو در بازار ایران است که ویژگی‌های متمایزی دارد و قیمت ۳۳ میلیون تومانی آن را به‌راحتی توجیه می‌کند.

لپ‌تاپ لنوو یوگا اسلیم ۷ پرو همان‌طور که از اسمش پیداست، یک لپ‌تاپ باریک و سبک با سخت‌افزار قدرتمند محسوب می‌شود. وزن این لپ‌تاپ ۱۴ اینچی فقط ۱.۳۵ کیلوگرم است و بسیار ظریف و شیک طراحی شده است. بدنه دستگاه نیز از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده تا دوام بالایی داشته باشد.

لنوو یوگا اسلیم ۷ پر

قلب تپنده این لپ‌تاپ، پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11370H است که توان کافی برای اجرای سنگین‌ترین و حرفه‌ای‌ترین برنامه‌ها را دارد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت نیز این پردازنده را همراهی می‌کنند. استفاده از این پردازنده قدرتمند به لنوو اجازه داده تا دو درگاه تاندربولت ۴ را نیز داخل بدنه تعبیه کند. کارت گرافیک این لپ‌تاپ یعنی انویدیا جی‌فورس MX 450 با ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی برای بازی ساخته نشده اما نیازهای عمومی و نیمه حرفه‌ای شما را برطرف می‌کند.

لنوو یوگا اسلیم ۷ پر

نمایشگر لپ‌تاپ لنوو یوگا اسلیم ۷ پرو یکی از بهترین‌ها در این رده قیمتی است. این نمایشگر از پنل IPS با رزولوشن 2.8K یعنی ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و تصاویر را با کیفیت فوق‌العاده‌ای نمایش می‌دهد. نرخ رفرش این صفحه نیز ۹۰ هرتز است تا تجربه روان‌تری از محیط ویندوز داشته باشید. حداکثر روشنایی نمایشگر به حدود ۴۱۰ نیت می‌رسد که برای استفاده در اکثر شرایط کفایت می‌کند.

باتری ۶۱ وات ساعتی این لپ‌تاپ بسته به استفاده شما بین ۶ تا ۱۰ ساعت شارژدهی خواهد داشت که رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.

لنوو تینک‌بوک ۱۵

لنوو تینک‌بوک ۱۵ با پیکربندی‌های متنوع بین ۲۵ تا ۳۲ میلیون تومان قیمت دارد و بین بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی بازار قرار می‌گیرد. مدلی که ما انتخاب کرده‌ایم از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و می‌تواند سنگین‌ترین نرم‌افزارها را با سرعت مناسبی اجرا کند. این لپ‌تاپ هم‌اکنون حدود ۲۸.۵ میلیون تومان قیمت دارد.

لنوو تینک‌بوک ۱۵

یکی از دلایل قیمت پایین لپ‌تاپ لنوو تینک‌بوک ۱۵ استفاده از حافظه داخلی ترکیبی است. این لپ‌تاپ از ۱ ترابایت هارد دیسک برای ذخیره‌سازی اطلاعات حجیم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت برای نصب سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای کاربردی بهره می‌برد. کارت گرافیک مورد استفاده در این دستگاه نیز انویدیا جی‌فورس MX 450 با ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی است که برای استفاده عمومی و نیمه حرفه‌ای کم نمی‌آورد.

از دیگر ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ می‌توان درگاه‌های ارتباطی کامل از جمله ۲ درگاه تاندربولت ۴، دو درگاه USD 3.0 استاندارد، کارت‌خوان، خروجی HDMI و درگاه شبکه اشاره کرد. باتری ۴۵ وات‌ساعتی با شارژدهی ۲ الی ۴ ساعته و نمایشگر فول اچ‌دی با پنل TN از معدود ویژگی‌های نه‌چندان رقابتی این لپ‌تاپ اقتصادی هستند.

لنوو تینک‌بوک ۱۴

اگر لپ‌تاپ ارزان‌قیمتی برای استفاده عمومی نیاز دارید که تجربه کم‌نقصی از ویندوز و نرم‌افزارهای کاربردی را در اختیارتان بگذارد، پیشنهاد می‌کنیم لنوو تینک‌بوک ۱۴ را تهیه کنید. این لپ‌تاپ با وزن ۱.۴ کیلوگرمی به‌راحتی داخل هر کیف و کوله‌ای جا می‌گیرد و می‌توانید آن را همیشه همراه خود داشته باشید.

این لپ‌تاپ هم ترکیب سخت‌افزاری متنوعی دارد اما پیشنهاد ما این است: پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7، هشت گیگابایت حافظه رم، ۱ ترابایت هارد دیسک، ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت، و کارت گرافیک ۲ گیگابایتی انویدیا جی‌فورس MX 450. با این ترکیب می‌توانید حتی بعضی بازی‌های سبک را نیز اجرا کنید.

لنوو تینک‌بوک ۱۴

دیگر ویژگی‌های این دستگاه از جمله نمایشگر فول اچ‌دی با پنل TN و باتری ۴۵ وات‌ساعتی هم مواردی هستند که می‌توان از یک لپ‌تاپ اقتصادی ۲۲ میلیون تومانی انتظار داشت. اگر کارت گرافیک اختصاصی نیاز نداشته باشید و پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i3 نیز نیازهای شما را برآورده کند، می‌توانید همین دستگاه را با قیمت بسیار پایین‌تر یعنی حدود ۱۷ میلیون تومان بخرید.

نظرات بازدیدکنندگان