کیفیت گوشی‌های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

کیفیت گوشی‌های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

کیفیت گوشی‌های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

سامسونگ بدون شک بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در جهان است. طی سال‌های اخیر همیشه نام سامسونگ را در صدر جدول برترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند دیده‌ایم و در آخرین گزارش مؤسسه تحقیقاتی معتبر IDC حدود ۲۱ درصد از این بازار بزرگ در اختیار شرکت محبوب کره‌ای است. بنابراین تعجبی ندارد اگر نام سامسونگ به‌عنوان نخستین گزینه در ذهن خریداران موبایل نقش ببندد.

از طرف دیگر، شیائومی طی کمتر از ۱۰ سال فعالیت در بازار موبایل توانسته جایگاه ارزشمندی را کسب کند. شیائومی را می‌توان بزرگ‌ترین تهدید برای سامسونگ و اپل دانست. این شرکت در آخرین گزارش IDC جایگاه سوم بازار موبایل را با ۱۳ درصد در اختیار دارد اما طی یکی دو سال اخیر شاهد قرار گرفتن آن در جایگاه دوم نیز بوده‌ایم. مدیرعامل شیائومی به‌تازگی اعلام کرده که می‌خواهد این شرکت را به بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل جهان بدل کند؛ ادعایی که چندان دور از ذهن نیست.

کیفیت گوشی‌های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

حالا با این مقدمات، شاید برای شما نیز این سؤال پیش آمده باشد که کیفیت گوشی‌های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ سؤال کلی‌تر این است که سامسونگ بخریم یا شیائومی؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم در مورد مزایا و معایب این دو برند برتر بازار موبایل ایران و جهان صحبت کنیم.

مزایای گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. جالب است بدانید اولین گوشی موبایل سامسونگ یعنی مدل SH-100 در سال ۱۹۸۸ میلادی یعنی حدود ۳۳ سال قبل معرفی شد. عرضه اولین گوشی هوشمند این شرکت یعنی سامسونگ گلکسی نیز به حدود ۱۲ سال قبل برمی‌گردد. پس از آن خانواده کهکشانی‌ها بهتر و بهتر شدند تا اکنون محبوب‌ترین برند دنیای موبایل باشند.

مزایای گوشی‌های سامسونگ

یکی از مزایای سامسونگ در حوزه گوشی‌های هوشمند، تنوع فوق‌العاده محصولات است. این شرکت برای هر بودجه‌ای و برای هر سلیقه‌ای، حداقل یک محصول را روانه بازار کرده است. در حال حاضر می‌توانید گوشی‌های هوشمند سامسونگ را از ۳ میلیون تا ۴۵ میلیون تومان پیدا کنید. حتی پرفروش‌ترین میان‌رده‌های این شرکت یعنی سری گلکسی A نیز ده‌ها مدل در بازار دارند که هرکدام برای کاربری خاصی طراحی شده‌اند؛ از گلکسی A52s 5G به‌عنوان یک میان‌رده پریمیوم با سخت‌افزار قدرتمند و دوربین‌های باکیفیت گرفته تا گلگسی A22 5G که یکی از ارزشمندترین گوشی‌های اقتصادی بازار با پشتیبانی از شبکه 5G است.

مزایای سامسونگ

دومین برتری سامسونگ در دنیای موبایل، پشتیبانی نرم‌افزاری درازمدت است. سامسونگ سال گذشته اعلام کرد تمام اعضای خانواده گلکسی از جمله گوشی‌های پرچمدار، میان‌رده‌های سری گلکسی A، گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها تا سه سال آپدیت اصلی اندروید را دریافت می‌کنند. همچنین عرضه آپدیت‌های امنیتی تا چهار سال و برای بعضی گوشی‌های پرچمدار تا ۵ سال ادامه پیدا می‌کند. چنین سطحی از پشتیبانی نرم‌افزاری در دنیای اندروید سابقه ندارد و کمتر شرکتی را می‌توان یافت که چنین وعده‌هایی را بدهد، چه برسد که به آنها عمل کند.

سومین برتری سامسونگ در این بخش، حفظ ارزش است. حفظ ارزش معیاری برای افت قیمت گوشی‌ها در درازمدت محسوب می‌شود و اپل در این زمینه جایگاه بسیار بالاتری نسبت به دیگر شرکت‌ها دارد. همین حالا اگر سری به بازار گوشی‌های دست دوم بزنید، می‌بینید آیفون‌های قدیمی با قیمت بسیار بالایی خرید و فروش می‌شوند. پس از اپل، جایگاه دوم حفظ ارزش در اختیار سامسونگ است. پرچمداران سری گلکسی S و حتی میان‌رده‌های گلکسی A را می‌توانید پس از یکی دو سال استفاده، به‌راحتی و با قیمت مناسب در بازار بفروشید.

در نهایت باید به گارانتی و خدمات پس از فروش برتر محصولات سامسونگ اشاره کرد. شرکت‌های واردکننده گوشی‌های سامسونگ اعتبار بالایی دارند و خدمات مناسبی را به خریداران ارائه می‌دهند. به‌خاطر سهم بالای این برند در بازار موبایل ایران، لوازم جانبی آنها و قطعات گوشی‌های سامسونگ نیز در بازار به‌وفور یافت می‌شوند.

مزایای گوشی‌های شیائومی

قدمت شیائومی حتی از اولین گوشی هوشمند سامسونگ نیز کمتر است. این شرکت ۱۱ سال قبل تأسیس شد و یک سال بعد اولین گوشی خودش یعنی شیائومی Mi1 را معرفی کرد. این شرکت چینی طی همین مدت کوتاه با استراتژی قیمت‌گذاری به‌شدت رقابتی و عرضه فناوری‌های روز در قالب گوشی‌های هوشمند متعدد، توانست در اواسط سال جاری میلادی اپل را از جایگاه دوم بازار موبایل جهان به‌زیر بکشد.

قیمت گوشی‌های شیائومی در بازار ایران از ۳ میلیون تومان تا ۴۳ میلیون تومان متفاوت است. همان‌طور که حدس می‌زنید می ۱۱ اولترا به‌عنوان پیشرفته‌ترین گوشی دنیای موبایل و بهترین گوشی برای عکاسی، برچسب قیمت ۴۳ میلیون تومانی را یدک می‌کشد اما پرچمداران معمول شیائومی قیمتی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان دارند.

مزایای گوشی‌های شیائومی

مهم‌ترین برتری شیائومی نسبت به دیگر سازندگان موبایل، شیوه قیمت‌گذاری محصولات است. بین گوشی‌های شیائومی می‌توانید مدل‌هایی را پیدا کنید که امکاناتی هم‌سطح گوشی‌های سامسونگ را با نصف قیمت در اختیار شما می‌گذارند. به‌عنوان مثال پوکو ایکس ۳ پرو با قیمت حدود ۶-۷ میلیون تومان از گوشی‌های ۱۰-۱۲ میلیون تومانی سامسونگ نیز قوی‌تر است. پوکو اف ۳ نیز با قیمت حدود ۹ میلیون تومان در حد و اندازه یک پرچمدار عمل می‌کند. ردمی نوت ۱۰ پرو که با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی یکی از بهترین میان‌رده‌ها برای عکاسی است، فقط ۸ میلیون تومان قیمت دارد. بنابراین اگر دنبال به‌صرفه‌ترین گوشی با توجه به امکانات هستید، محصولات شیائومی انتخاب اول شما خواهند بود.

برتری بعدی شیائومی، عرضه سریع‌تر فناوری‌های روز در مقایسه با سامسونگ است. شیائومی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را به‌شکل انبوه به گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار آورد. سرعت شارژ گوشی‌های شیائومی برای طرفداران سامسونگ حتی قابل تصور نیست. به‌عنوان مثال جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی شیائومی ۱۱ تی پرو طی ۱۷ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. پرچمداران سامسونگ در این زمان نهایتاً به ۳۰ درصد شارژ می‌رسند.

گوشی‌های شیائومی

در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری نیز شیائومی بهتر از سامسونگ عمل کرده و بیشتر با اپل و هواوی رقابت می‌کند. وب‌سایت DXOMark که عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند را به‌شکل تخصصی ارزیابی می‌کند، هم‌اکنون می ۱۱ اولترا را در رتبه دوم قرار داده است. جالب این‌که بین ۲۰ گوشی برتر در این لیست، شیائومی ۳ نماینده دارد و نام سامسونگ فقط در رتبه ۲۰ به‌چشم می‌خورد.

جمع‌بندی

سامسونگ و شیائومی دو قطب اصلی بازار موبایل ایران هستند و معمولاً یکی از محصولات این دو شرکت به انتخاب نهایی کاربران بدل می‌شود. اگر بخواهیم این مقاله را جمع‌بندی کنیم، باید بگوییم که کیفیت ساخت و کارآیی گوشی‌های شیائومی و سامسونگ تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و در سبد محصولات هرکدام از این دو شرکت می‌توان محصولات ارزشمندی را پیدا کرد.

مقایسه سامسونگ و شیائومی

اگر دنبال گوشی هوشمندی با پشتیبانی نرم‌افزاری درازمدت و گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن هستید، محصولات سامسونگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بازار دست دوم گوشی‌های سامسونگ و به‌خصوص کهکشانی‌های پرچمدار نیز پررونق‌تر از شیائومی است. با این حال توجه داشته باشید که در هر رده قیمتی، می‌توانید گوشی هوشمندی از شیائومی را پیدا کنید که ارزش خرید بالاتری نسبت به همتای کره‌ای خودش دارد و احتمالاً از برخی جهات، پیشرفته‌تر نیز هست.

نظرات بازدیدکنندگان