بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر در سال ۲۰۲۱

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر در سال ۲۰۲۱

ایسر یکی از بهترین شرکت‌های تایوانی است که سال‌های متمادی بدون حاشیه در بازار ایران و جهان فعالیت کرده و محصولات ارزشمندی را به دست کاربران رسانده است. در میان محصولات مختلف این شرکت، لپ‌تاپ نقش مهمی را ایفا می‌کند. لپ‌تاپ‌های ایسر در کنار کارآیی خوب، قیمت مناسبی هم دارند و همین موضوع، آنها را به انتخاب اول کاربران تبدیل کرده است. در این مقاله می‌خواهیم با بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر در سال ۲۰۲۱ آشنا شویم.

خانواده لپ‌تاپ‌های ایسر

ایسر مجموعه بسیار متنوعی از لپ‌تاپ‌ها را می‌سازد اما بیشتر این مدل‌ها وارد بازار ایران نمی‌شوند. بنابراین جا دارد تا ابتدا مروری بر خانواده لپ‌تاپ‌های ایسر داشته باشیم.

  • خانواده اسپایر (Aspire): بیشترین سهم بازار ایران را مدل‌های اسپایر در اختیار گرفته‌اند. این خانواده طراحی کلاسیک و پیکربندی سخت‌افزاری متنوعی دارند و نیازهای مختلفی را پوشش می‌دهند.

  • خانواده سوئیفت (Swift): لپ‌تاپ‌های سوئیفت در واقع اولترابوک‌ها یا لپ‌تاپ‌های کلاس بیزینس ایسر هستند که طراحی شیک و ظریفی دارند و با هدف سهولت جابجایی، شارژدهی بالا و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته ساخته می‌شوند. از این خانواده چند مدل معدود را می‌توان در بازار ایران پیدا کرد.

  • خانواده اسپین (Spin): همان‌طور که از نام این خانواده مشخص است، لپ‌تاپ‌های اسپین هیبریدی یا تبدیل‌پذیر هستند. این لپ‌تاپ‌ها معمولاً لولای ۳۶۰ درجه و نمایشگر لمسی دارند تا بتوانید با چرخاندن نمایشگر، لپ‌تاپ را به تبلت تبدیل کنید.

  • خانواده نیترو (Nitro): لپ‌تاپ‌های نیترو مدل‌های گیمینگ کلاسیک ایسر هستند و بین اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ قرار می‌گیرند.

  • خانواده پریدیتور (Predator): لپ‌تاپ‌های سری پریدیتور ایسر محصولات گیمینگ حرفه‌ای این شرکت محسوب می‌شوند و طراحی زیبا، کارآیی فوق‌العاده و البته قیمت نسبتاً بالاتری در مقایسه با سری نیترو دارند. در این خانواده مدل‌هایی نظیر تریتون (Triton) و هلیوس (Helios) را می‌بینیم.

  • خانواده کانسپت‌دی (ConceptD): ایسر لپ‌تاپ‌ها و محصولات حرفه‌ای خود را تحت برند کانسپت‌دی معرفی می‌کند. لپ‌تاپ‌های این خانواده طراحی کم‌نظیری دارند و برای کاربری حرفه‌ای مثل طراحی دوبعدی و سه‌بعدی ساخته می‌شوند. این محصولات معمولاً قیمت بالایی نیز دارند و در بازار ایران به‌سادگی پیدا نمی‌شوند.

با این مقدمات، بهترین لپ‌تاپ‌های ایسر در سال ۲۰۲۱ را معرفی می‌کنیم.

ایسر سوئیفت ۳ ایکس؛ بهترین اولترابوک قدرتمند

ایسر سوئیفت ۳ ایکس یکی از قوی‌ترین اولترابوک‌های دنیاست. این لپ‌تاپ که فقط ۱.۳۷ کیلوگرم وزن دارد، با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5 یا Core i7 وارد بازار می‌شود. در کنار این پردازنده شاهد ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت نیز هستیم. تمام این مشخصات، حکایت از عملکرد فوق‌العاده این اولترابوک دارند.

یکی از ویژگی‌های برتر لپ‌تاپ ایسر سوئیفت ۳ ایکس استفاده از کارت گرافیک اختصاصی اینتل Iris Xe Max است که ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی دارد و می‌توانید برای اجرای نرم‌افزارهای طراحی سنگین یا حتی بعضی بازی‌ها روی آن حساب کنید. نمایشگر ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ نیز از پنل IPS با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده می‌کند و کیفیت بسیار بالایی دارد.

شارژدهی لپ‌تاپ ایسر سوئیفت ۳ ایکس نیز عالی است. باتری ۵۸.۷ وات‌ساعتی این لپ‌تاپ می‌تواند در شرایط مختلف بین ۱۰ تا ۱۷ ساعت شارژدهی داشته باشد. همچنین با استفاده از قابلیت شارژ سریع می‌توانید فقط با نیم ساعت شارژ کردن لپ‌تاپ، حدود ۳ الی ۴ ساعت از آن استفاده کنید.

لپ‌تاپ ایسر سوئیفت ۳ ایکس در دو مدل i5/8/512 و i7/16/1 در بازارهای جهانی حدود ۹۰۰ و ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد اما در بازار ایران به‌سختی می‌توانید آن را پیدا کنید.

ایسر اسپین ۵؛ بهترین لپ‌تاپ هیبریدی

اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید و دنبال لپ‌تاپی هستید که در مواقع لزوم بتوانید مثل یک تبلت از آن استفاده کنید، ایسر اسپین ۵ مدل ۲۰۲۱ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این لپ‌تاپ نمایشگر بسیار باکیفیت لمسی دارد و از قلم نیز پشتیبانی می‌کند.

پردازنده اصلی این دستگاه اینتل Core i7-1165G7 انتخاب شده که قدرت کافی برای اجرای اکثر برنامه‌های حرفه‌ای و حتی بعضی بازی‌ها را دارد. در کنار این پردازنده شاهد استفاده از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت هستیم. امور گرافیکی نیز توسط پردازشگر گرافیکی مجتمع اینتل Iris Xe انجام می‌شود.

نمایشگر ۱۳.۵ اینچی لپ‌تاپ ایسر اسپین ۵ از نوع IPS با رزولوشن ۱۵۰۴ در ۲۲۵۶ پیکسل است که با پوشش کامل فضای رنگی sRGB، کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و از لمس هم پشتیبانی می‌کند. جالب این‌که داخل بدنه لپ‌تاپ یک قلم استایلوس قرار گرفته تا با چرخاندن ۳۶۰ درجه نمایشگر، بتوانید راحت‌تر با صفحه لمسی کار کنید.

از دیگر ویژگی‌های جذاب ایسر اسپین ۵ می‌توان به ماژول وای‌فای کیلر (Killer)، درگاه تاندربولت ۴ و حسگر اثر انگشت اشاره کرد. شارژدهی این لپ‌تاپ نیز با استفاده عمومی به ۱۵ ساعت می‌رسد که رقم بسیار خوبیست.

ایسر اسپین ۵ با مشخصات i7/8/512 در بازارهای جهانی حدود ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد اما در بازار ایران به‌راحتی پیدا نمی‌شود.

ایسر کانسپت‌دی ۳ ایزل؛ بهترین لپ‌تاپ برای تولیدکنندگان محتوا

لپ‌تاپ‌های سری کانسپت‌دی (ConceptD) ایسر برای تولیدکنندگان محتوا و ایده‌پردازان ساخته می‌شوند. جای خالی این محصولات با طراحی خاص و زیبا در بازار ایران به‌شدت احساس می‌شود. خانواده کانسپت‌دی ایسر بسیار متنوع است و مدل‌های مختلف آن بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار قیمت دارند اما مدلی که ما انتخاب کرده‌ایم یعنی کانسپت‌دی ۳ ایزل (Ezel) با قیمت ۱۴۰۰ دلاری، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

لپ‌تاپ ایسر کانسپت‌دی ۳ ایزل از پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-10750H در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت بهره می‌برد. در کنار این مجموعه، کارت گرافیک قدرتمند انویدیا جی‌فورس GTX 1650Ti را می‌بینیم تا ترکیب سخت‌افزاری این دستگاه حتی برای اجرای بازی‌های نسبتاً سنگین نیز قدرت کافی داشته باشد.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ با پنل IPS و رزولوشن فول اچ‌دی یکی از دقیق‌ترین نمایشگرهای دنیای لپ‌تاپ است. دقت رنگ این نمایشگر توسط شرکت پنتون (Pantone) تأیید شده و روی صفحه نیز روکش محافظ گوریلا گلس قرار گرفته تا به‌راحتی بتوانید از این دستگاه برای طراحی استفاده کنید. حالت‌های مختلف قرار گرفتن نمایشگر دستگاه نیز به شما در این زمینه کمک می‌کند.

لپ‌تاپ ایسر کانسپت‌دی ۳ ایزل درگاه‌های متنوعی مثل خروجی تصویر HDMI، تاندربولت و کارت‌خوان دارد و باتری پرظرفیت آن نیز می‌تواند تا ۱۷ ساعت شارژدهی داشته باشد.

ایسر پردیتور هلیوس ۳۰۰؛ لپ‌تاپ گیمینگ حرفه‌ای با قیمت مناسب

اگر لپ‌تاپ گیمینگ حرفه‌ای با قیمت مناسب می‌خواهید، ایسر مدل پردیتور هلیوس ۳۰۰ (Predator Helios 300) را با سخت‌افزار کاملاً به‌روز و قدرتمند روانه بازار کرده است. خوش‌بختانه مدل مورد نظر ما با قیمت حدود ۵۲ میلیون تومان در بازار ایران نیز وجود دارد.

لپ‌تاپ هلیوس ۳۰۰ از قوی‌ترین پردازنده نسل یازدهم اینتل برای لپ‌تاپ یعنی Core i7-11800H در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت استفاده می‌کند. کارت گرافیک نسل جدید انویدیا جی‌فورس RTX 3060 با ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی نیز توان کافی برای اجرای تمام بازی‌های روز را دارد.

نمایشگر این لپ‌تاپ با پنل IPS و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا QHD کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و از آن مهم‌تر، با نرخ رفرش ۱۶۵ هرتز تمام نیاز حرفه‌ای‌ترین گیمرها را برآورده می‌کند. درگاه‌های ارتباطی متعدد نظیر USB 3.2 نوع A و نوع C، خروجی HDMI و تاندربولت ۴ را نیز به امکانات این لپ‌تاپ اضافه کنید. ایسر هم‌چنین از ماژول وای‌فای ۶ کیلر (Killer) در این لپ‌تاپ استفاده کرده تا تأخیر شبکه را به حداقل برساند.

ایسر نیترو ۵؛ قوی‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار با کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3080 عرضه می‌شوند و ایسر هم مدل نیترو ۵ را با این مشخصات عرضه کرده است. این لپ‌تاپ در حال حاضر حدود ۷۷ میلیون تومان قیمت دارد که در مقایسه با مدل‌های مشابه از رقبا، رقم بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

ایسر نیترو ۵ به پردازنده ۸ هسته‌ای و فوق‌العاده قدرتمند رایزن ۹ مدل 5900HX مجهز شده که تمام بازی‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای را به‌راحتی اجرا می‌:ند. ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR4-3200 و ۱ ترابایت حافظه SSD پرسرعت نیز تمام نیاز شما را برآورده می‌کنند. در کنار این مجموعه شاهد استفاده از قوی‌ترین کارت گرافیک انویدیا برای لپ‌تاپ یعنی RTX 3080 با ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی هستیم. با این ترکیب سخت‌افزاری، می‌توانید تمام بازی‌های روز را با بهترین تنظیمات گرافیکی و با نرخ فریم بالا روی این لپ‌تاپ اجرا کنید.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی ایسر نیترو ۵ با پنل IPS و رزولوشن فول اچ‌دی کیفیت بسیار خوبی دارد و با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی در رقابت‌های سنگین به کمک شما می‌آید. ماژول وای‌فای کیلر هم بهترین انتخاب برای کاهش تأخیر شبکه محسوب می‌شود.

این لپ‌تاپ از امکانات ارتباطی متنوعی مثل خروجی HDMI، سه درگاه USB 3.2 نوع A و یک درگاه USB 3.2 نوع C و درگاه شبکه برخوردار است ولی به‌خاطر استفاده از پردازنده AMD درگاه تاندربولت ندارد. باتری ۵۷ وات‌ساعتی دستگاه نیز از نقاط ضعف آن به‌شمار می‌رود و نهایتاً با استفاده نه‌چندان سنگین می‌توانید روی ۲ الی ۳ ساعت شارژدهی حساب کنید.

ایسر اسپایر ۷؛ قوی‌ترین لپ‌تاپ کلاسیک

سری اسپایر یکی از محبوب‌ترین خانواده لپ‌تاپ‌های ایسر در بازار ایران هستند. اسپایر ۷ قوی‌ترین مدل در این خانواده است و بالاترین مدل آن به‌قدری قدرتمند است که می‌تواند به‌عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ با ظاهر کلاسیک نیز معرفی شود. این لپ‌تاپ با مشخصاتی که در ادامه می‌آید حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت دارد.

لپ‌تاپ ایسر اسپایر ۷ از پردازنده ۸ هسته‌ای رایزن ۷ مدل 5700U استفاده می‌کند که با ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4-3200 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت همراه شده است. پردازش گرافیکی در این دستگاه بر عهده کارت گرافیک میان‌رده اما قدرتمند انویدیا جی‌فورس RTX 3050Ti قرار گرفته که توانایی اجرای اکثر بازی‌های روز با تنظیمات متوسط به بالا را دارد. راهنمای خرید حافظه SSD را اینجا بخوانید.

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ با پنل IPS و رزولوشن فول اچ‌دی، کیفیت بسیار خوبی دارد و با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز می‌تواند برگ برنده شما در بازی‌های رقابتی باشد. از دیگر امکانات این دستگاه می‌توان به حسگر اثر انگشت، باتری ۴۸ وات‌ساعتی و وزن ۲.۱۵ کیلوگرمی اشاره کرد.

ایسر اسپایر ورو؛ یک لپ‌تاپ سبز

از مدل‌های معمول و آشنای بازار که فاصله بگیریم، به ایسر اسپایر ورو (Vero) می‌رسیم که لپ‌تاپ سبز نام گرفته است. بدنه این لپ‌تاپ از ۳۰ درصد پلاستیک بازیافتی ساخته شده و تولید هر دستگاه از آن، باعث صرفه‌جویی ۲۱ درصدی در انتشار گازهای مخرب محیط زیست می‌شود.

ایسر اسپایر ورو به گونه‌ای ساخته شده که باز کردن، تعمیر یا تعویض قطعات و همچنین بازیافت آن نیز به‌سادگی انجام شود. روی بدنه لپ‌تاپ نیز اثری از برچسب مشخصات یا چاپ عبارات مختلف دیده نمی‌شود. این لپ‌تاپ جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بسته‌بندی reddot 2021 و جایزه طراحی Good Design 2021 را دریافت کرده است.

لپ‌تاپ ایسر اسپایر ورو از نظر مشخصات فنی چیزی کم ندارد. این دستگاه به پردازنده قدرتمند نسل یازدهم اینتل Core i7-1195G7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت مجهز شده و از کارت گرافیک مجتمع اینتل Iris Xe برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی از نوع IPS، وای‌فای ۶، حسگر اثر انگشت، باتری لیتیوم-یونی با شارژدهی ۷ ساعته و وزن ۱.۸ کیلوگرمی اشاره کرد. قیمت این لپ‌تاپ با مشخصات فوق در بازارهای جهانی حدود ۹۰۰ دلار است.

ایسر اندورو اوربان؛ لپ‌تاپی برای ماجراجویان

در دنیای لپ‌تاپ کمتر محصولاتی را می‌بینیم که برای ماجراجویی و استفاده در طبیعت مناسب باشند. ایسر اندورو اوربان (Enduru Urban) یکی از معدود محصولاتیست که با طراحی خاص خود می‌تواند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت کند.

ایسر اندورو اوربان ۱.۸۵ کیلوگرم وزن و ۲۲ میلی‌متر ضخامت دارد و لپ‌تاپ چندان ظریف و سبکی محسوب نمی‌شود اما این وزن و ضخامت اضافه به تقویت بدنه و افزایش مقاومت آن اختصاص یافته است. چهار گوشه بدنه لپ‌تاپ به گونه‌ای طراحی شده تا در برابر ضربات خم به ابرو نیاورد. همچنین درگاه‌ها، اسپیکرها، کلیدها و حتی فن دستگاه نیز ضدآب هستند و گواهی IP53 را دریافت کرده‌اند.

قوی‌ترین مدل ایسر اندورو اوربان با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه SSD و پوشش ضد میکروب بدنه حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. نمایشگر ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ با پنل IPS و رزولوشن فول اچ‌دی کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. این نمایشگر با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیتی در فضای باز و محیط‌های پرنور نیز محتوا را به‌خوبی به شما نشان می‌دهد.




نظرات بازدیدکنندگان