چرا حجم اینترنت زود تمام میشود ؟؟؟

چرا حجم اینترنت زود تمام میشود ؟؟؟

چرا حجم اینترنت زود تمام می‌شود؟

همه‌گیری ویروس کرونا چالش‌ها و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات، فاصله گرفتن کارکنان از دفاتر کار و فراگیر شدن دورکاری بود. حضور بیشتر افراد در منزل، نیاز به اینترنت پرسرعت خانگی را افزایش داد چون بیشتر فعالیت‌های شخصی، کاری و اجتماعی افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند طی ماه‌های گذشته میزان استفاده از اینترنت در ایران و جهان به‌شدت بالا رفته و شبکه‌های انتقال داده را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است. بیشتر افراد به تماشای ویدیو از پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب علاقه بیشتری پیدا کرده‌اند. اگر شما هم به ویدیوهای آنلاین علاقه دارید، حتماً می‌دانید که یکی از عوامل اصلی مصرف حجم داده و تمام شدن زودهنگام بسته‌های اینترنتی همین تماشای آنلاین ویدیو است. طبیعتاً اگر از ابزارهای تغییر IP برای این کار استفاده می‌کنید، حجم مصرف داده شما کمی بیشتر خواهد شد.

اگر گیمر هستید می‌دانید که حجم بازی‌های محبوب، چه در کامپیوترهای شخصی و چه در موبایل، بسیار بالا رفته است. دانلود اولیه و آپدیت‌های پرشمار بازی‌ها به‌راحتی می‌توانند ده‌ها گیگابایت از اینترنت شما را مصرف کنند. بازی‌های آنلاین که به ارسال و دریافت مداوم اطلاعات مشغول هستند هم دلیل دیگری برای تمام شدن زودهنگام حجم اینترنت شما هستند.

اگر با محدودیت حجم اینترنت روبرو هستید، باید سری به تنظیمات گوشی موبایل خود بزنید. مواردی نظیر به‌روزرسانی خودکار سیستم‌عامل گوشی، آپدیت‌های امنیتی و به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها معمولاً به‌شکل پیش‌فرض فعال هستند. با دستکاری تنظیماتی که در گوشی وجود دارد می‌توانید به‌روزرسانی خودکار را متوقف کنید تا زمانی که به اینترنت وای‌فای و بدون محدودیت رسیدید، فرایند آپدیت‌ها ادامه پیدا کند.

یکی از مواردی که شاید کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نقشه‌های آفلاین است که برای مسیریابی سریع‌تر در اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی به‌کار گرفته می‌شوند. برنامه‌هایی نظیر گوگل مپس یا اپل مپس معمولاً نقشه مناطق پرتردد شما را به‌شکل آفلاین ذخیره کرده و هر چند روز آنها را به‌روزرسانی می‌کنند. این موضوع هم می‌تواند به‌راحتی حجم اینترنت شما را مصرف کند.

نظرات بازدیدکنندگان