ماوس مایکروسافت مدل Surface Arc Mouse

ماوس مایکروسافت مدل Surface Arc Mouse

بررسی اجمالی ماوس مایکروسافت سرفیس آرک

مایکروسافت در کنار خدمات گسترده نرم‌افزاری که ارائه می‌کند، در حوزه لوازم جانبی نیز فعال است. این شرکت مجموعه متنوعی از کیبورد و ماوس را روانه بازار کرده که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. یکی از این نمونه‌ها ماوس سرفیس آرک است که در این مطلب می‌خواهیم نگاه کوتاهی به آن داشته باشیم.

مایکروسافت سرفیس آرک

مهم‌ترین ویژگی ماوس مایکروسافت سرفیس آرک، تخت شدن بدنه ماوس است. زمانی که از این ماوس استفاده نکنید، می‌توانید بدنه آن را به حالت تخت درآورید. در این حالت ارتباط بلوتوث ماوس نیز قطع می‌شود. هر زمان که نیاز به ماوس داشتید می‌توانید دوباره آن را به حالت خمیده تغییر دهید تا با برقراری ارتباط بلوتوث، آماده به کار شود. این ماوس طراحی ارگونومیک بسیار خوبی دارد و با قابلیت تغییر شکل، خودش را با فرم دست شما تنظیم می‌کند تا بتوانید به‌راحتی برای زمان طولانی از آن استفاده کنید.

ماوس مایکروسافت سرفیس آرک با استفاده از ارتباط بلوتوث به تمام دستگاه‌های مجهز به این فناوری متصل می‌شود. البته بهتر است لپ‌تاپ شما به نسخه ۴.۰ یا بالاتر بلوتوث مجهز باشد. این ماوس به‌خاطر قابلیت تغییر شکل، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادیست که دائم در سفر یا در حال جابجایی هستند. به‌همین دلیل مایکروسافت از ماوس سرفیس آرک در تمام تبلیغات تجاری سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو استفاده می‌کند.

دلیل دیگری برای این‌که ماوس سرفیس آرک را بهترین ماوس سفری می‌دانند این است که هیچ برآمدگی خاصی ندارد و در حالت تخت، تنها ۱۴ میلی‌متر ضخامت دارد. بنابراین به‌راحتی داخل هر کیفی جا می‌گیرد. توانایی تغییر شکل این ماوس شاید در نگاه اول کمی عجیب به‌نظر برسد ولی کاملاً هوشمندانه است.

ماوس مایکروسافت سرفیس آرک

طراحی ماوس مایکروسافت سرفیس آرک

ماوس مایکروسافت سرفیس آرک از طراحی مشابه دیگر محصولات خانواده سرفیس بهره می‌برد و به همان اندازه زیباست. این ماوس در رنگ‌های مختلف از جمله مشکی، خاکستری و سفید عرضه می‌شود. البته مدل دیگری از این ماوس به نام آرک ماوس نیز در فروشگاه مایکروسافت دیده می‌شود که عضو خانواده سرفیس نیست اما مشخصات مشابهی دارد. همچنین بخوانید ماوس و انواع مختلف آن چه ویژگی هایی دارند

ماوس سرفیس آرک طراحی ظریف و زیبایی دارد. قسمت بالای ماوس به دو بخش تقسیم شده که نیمه بالایی آن مشابه ترک‌پد عمل می‌کند. با لمس این بخش می‌توانید عملیات کلیک یا اسکرول به سمت بالا و پایین یا چپ و راست را انجام دهید اما امکان استفاده از ژست‌های حرکتی را ندارید. سطح ماوس سرفیس آرک کاملاً نرم و سازگار با دست شما طراحی شده و هنگام استفاده از آن حس خوبی ایجاد می‌کند.

ماوس مایکروسافت سرفیس آرک

با وجود انعطاف‌پذیری بدنه و قابلیت تغییر شکل، ماوس سرفیس آرک کاملاً محکم و استوار زیر دستان شما قرار می‌گیرد و هیچ نشانه‌ای از ضعف ساختاری در آن دیده نمی‌شود. جالب است بخوانید هر آنچه باید در مورد دقت ماوس یا DPI بدانید

جمع‌بندی

اگر قصد خرید یک ماوس سبک و جمع‌وجور را دارید که همیشه همراه‌تان باشد و نگران گم شدن دانگل ارتباط وایرلس نیز نباشید، ماوس مایکروسافت سرفیس آرک یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. این ماوس با طراحی بسیار زیبا و قابلیت تغییر شکل بی‌نظیرش می‌تواند یکی از جذاب‌ترین گجت‌های شما باشد. 

البته توجه داشته باشید که ماوس سرفیس آرک برای دست‌های بسیار بزرگ ساخته نشده است، ضمن این‌که تعداد کلیدهای محدودی دارد. همچنین اگر گیمر هستید، این ماوس مناسب شما نیست.

ماوس مایکروسافت

نقاط قوت ماوس مایکروسافت سرفیس آرک

  • قابلیت حمل‌ونقل ساده

  • وزن بسیار کم

  • عملکرد مناسب

  • اتصال بلوتوث

  • طراحی زیبا و خاص

نقاط ضعف ماوس مایکروسافت سرفیس آرک

  • تعداد محدود کلیدها

  • تأخیر زیاد در مقایسه با ماوس‌های حرفه‌ای

فروشگاه رستا ارائه دهنده انواع کامپیوتر و لپ‌تاپ از برندهای مختلف مثل اپل، ایسوس، لنوو، اچ‌پی، ایسر، دل و … انواع لوازم جانبی را نیز عرضه می‌کند. برای خریدن ماوس مایکروسافت سرفیس آرک و دیگر لوازم جانبی از جمله ماوس گیمینگ، کیبورد و هدفون می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی رستا مراجعه کنید.

نظرات بازدیدکنندگان