شیائومی و اوپو از اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کردند

شیائومی و اوپو از اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کردند

رونمایی شیائومی و اوپو از دوربین سلفی زیرنمایشگر

دو شرکت چینی اوپو و شیائومی موفق شده‌اند دوربین سلفی را زیر نمایشگر قرار دهند. این دو شرکت ویدیوهایی از این دستاورد خود را در شبکه‌های اجتماعی ویبو و توییتر منتشر کرده‌اند.

شرکت‌های مختلف برای عرضه‌ی گوشی‌ موبایل با نمایشگر تمام صفحه راهکارهای مختلفی را به‌کار می‌گیرند؛ از روش‌های مکانیکی گرفته تا نمایشگرهای ثانویه در پشت گوشی.  حالا اما دست‌یابی به فناوری تعبیه دوربین زیر نمایشگر می‌تواند نیاز به این راهکارهای جایگزین را برطرف کند.

اوپو اولین شرکتی است که با انتشار ویدیویی در حساب توییتر خود از نمونه اولیه گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر پرده برداشته است. این شرکت جزئیات زیادی در مورد این گوشی ارائه نکرده اما در ویدیوی مورد بحث، موبایلی را می‌بینیم که هیچ‌گونه بریدگی داخل نمایشگر ندارد ولی می‌تواند تصویر دوربین را نمایش دهد. با قرار دادن انگشت روی نمایشگر مشخص می‌شود که دوربین سلفی در کدام قسمت قرار گرفته است.

دوربین سلفی زیرنمایشگر

پیش از انتشار این ویدیو در توییتر، برایان شن، معاون ارشد اوپو در شبکه اجتماعی ویبو نیز آن را به نمایش گذاشته بود. او در این رابطه می‌گوید:

«در حال حاضر دوربین‌های زیر نمایشگر نمی‌توانند از نظر کیفیت تصویر با دوربین‌های معمولی رقابت کنند و با مقداری کاهش کیفیت روبرو هستیم، اما هیچ فناوری از ابتدا بی‌نقص نبوده است.»

اوپو و شیائومی پیشگام در حوزه فناوری

اوپو یکی از شرکت‌های پیشگام در حوزه فناوری محسوب می‌شود. این شرکت پیش از این هم فناوری‌هایی نظیر شارژ سریع VOOC و لنزهای پریسکوپی برای زوم اپتیکال را معرفی کرده بود که اکنون در اکثر محصولات شرکت‌های بزرگ فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تنها چند ساعت بعد از رونمایی این فناوری توسط اوپو، شیائومی نیز نمونه اولیه گوشی موبایل خودش را با فناوری دوربین زیر نمایشگر معرفی کرد. این شرکت با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی ویبو و سپس در توییتر، نمونه‌ای از گوشی پرچمدار می ۹ را نشان داد که هیچ‌گونه بریدگی نمایشگر ندارد و دوربین سلفی آن زیر نمایشگر اولد پنهان شده است.

رونمایی از دوربین سلفی زیرنمایشگر

شیائومی نیز مثل شرکت اوپو توضیح بیشتری در مورد این فناوری و نحوه کارکرد دوربین سلفی زیر نمایشگر ارائه نکرد اما به گفته برخی منابع، این شرکت به‌تازگی پتنتی را برای این فناوری به ثبت رسانده است. طبق اطلاعات موجود در این پتنت، دو بخش نمایشگر به‌شکل متناوب فعال می‌شوند تا دوربین زیر صفحه پنهان شود.

اگر قصد خرید گوشی موبایل شیائومی را دارید با این‌که محصولات ارائه شده توسط شیائومی و اوپو به محصول نهایی شباهت زیادی دارند اما هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی شاهد عرضه رسمی این محصولات در بازار خواهیم بود. اگر شرکت‌ها بتوانند کیفیت این فناوری را به دوربین‌های سلفی معمولی نزدیک کنند، احتمالاً با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه خواهند شد.

نظرات بازدیدکنندگان